Jump to content

Hylser 6,5x55 til en hyggelig pris


Bernt-H

Recommended Posts

Spørs hvor mye det haster. Og om du vil bruke engangsskutte hylser.

Jeg ville ha forsøkt nærmeste DFS lag.

Du kan finne gull ved å få kontakt med en foresatt til en ungdomsskytter.

Mange av disse lader ikke selv, og hylsene er skutt med lavt trykk i et godt standardisert kammer.

Og noen av disse skytterne produserer mange tomhylser.

Link to comment
Share on other sites

Du kan vanligvis plukke hylser i hylsebøtta/tønne/kasse på de fleste dfs skytebaner, dette krever ofte en runde helpressing først. Jeg hvet om endel "skrotnisser" som gjør det :) . Anbefaler foresten å spørre først men det går nok bra, råvareprisene er ikke så høye (det er mest et avfallsproblem). Hvis du vill ha gjevn kvalitet på hylsene må du gjøre som anbefalt i tråden ovenfor, alliere deg med noen som skyter endel og ikke lader selv.

Link to comment
Share on other sites

Jepp ikke kjøp tomhylser i 6,5 X 55 anbefaler heller å kjøpe ferdigladd matchammo av ønsket type. Tipset jeg fikk var noe i retning av kjøp 1000 skudd sammen med nytt løp, necksise 4 ganger og kast både løpet og hylsene. Start å teste ladninger etter noen hundre skudd slik at du har det klart til du har 300 - 500 hylse og lad de, ruller til det er skutt tilsammen 5000. Dette er vel mest beregnet på rasjonell lading til konkurranse skyting, trenger ikke å vaske eller smørre heller viss du bruker carbid die og ikke har lyst på ekstra arbeid. Dra det enda lenger med halvautomatisk ladeutstyr og du kan lade veldig fort :smile: .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...