Jump to content

hvilken skal man velge?


østlendingen

Recommended Posts

Jupp. nå nærmer tiden seg....

Sammbo og jeg skal etterhvert kjøpe hver vår pistol, men jeg er usikker på hva jeg skal ha...

Ikke er det så mange i klubben, så har ikke prøvd allverden forskjellig. Har prøvd Colt, PPK, samt noe anna...

Har vel egentlig planer om en CZ75 som første våpen, med kadett settet, dog er det vel flere enn CZ som har denne muligheten for 9mm og 22 vekslingssett?

 

Og nei, jeg er ikke intr, i anatomiskt korrekt pistol for pressisjon pr tiden... nå har jeg det gøy, og hiver en neve bly etter blinken.

at jeg ikke skyter bare 10ere har ikke noe å si for meg, har det morro uansett jeg ;) Den dagen ønsket om pressisjon melder seg, får man se på muligheten for å skaffe en 22 for det formålet.

 

Er det noen som har forslag til nye og brukte 9mm med vekslingssett for 22 er jeg intr. i dette. gjerne synspunkter og.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dersom du vurderer å kjøpe deg CZ så kjøp Shadowen, her får du fint avtrekk og gode sikter rett ut av esken, følger med 3stk magasiner til den og, har ikke en sånn sjøl, men har testa min fetters eksemplar på stålgonger, aldri truffet så mye før :D

Kadett setter passer på shadowen også, men du må tilpasse det litt,dette kan du få til selv.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig, men har da begynt å se litt på glock og... det er jo også 22 set å få til glock...

Leser et og annet om funksjonsfeil på CZ'n, dog er dette sjeldent, og ikke hva jeg bekymrer meg for...

 

Dersom noen absolutt ikke har noen gode forslag, blir det vel å kjøpe noe billig brukt i første omgang.....

og glocken er jo uslitelig, så den har vel en fordel på bruktmarkedet??

 

Litt synd at ingen av de faste i klubben har noen av disse, så jeg kunne ha fått sammenlignet....

Etter salgstall og tester, er vel strengt tatt ingen av disse direkte feil kjøp. så det blir vel litt etter pris/tilgjengelighet og hva som ligger godt i hånden.

 

Dog er innspill fremdeles ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en cz 75 sp01 shadow selv.

Veldig grei 9mm,tight og solid.

Avtrekkeren er litt "grumsete" de første 150-200 skudda, men det gir seg når den har fått gått seg inn.

Turut på Ottestad har denne inne på lager.

Den fåes også med nedspenner, fint om den skal brukes til praktisk pistol.

 

Du blir iallefall ikke misfornøyd vis du kjøper shadow!

Link to comment
Share on other sites

Den fåes også med nedspenner, fint om den skal brukes til praktisk pistol.

Da er det vel en Tactical, og ikke en Shadow. Den har også tennstiftsikring, og har dermed litt mer komplisert avtrekk, iallefall i teorien. Det er heller ikke vanskelig å spenne ned en Shadow manuelt.

 

Du finner forøvrig tråder med tilsvarende tema:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=60493

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=57539

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=53641

Link to comment
Share on other sites

CZ 75b med Kadet kan jo ikke bli feil! Jeg har dette selv, og den funker som bare rakker'n! Har ikke hatt funksjonsfeil på 9mm, kun noen få med .22, hylsa ville ikke bli kastet helt ut, den ble stående rett opp og ned i kammeret. Lett sak og fikse så det er ikke lengre et problem. Eneste med CZ 75b er at avtrekket er ikke så veldig bra rett ut av eska. Min har jeg konvertert til Single Action, samt at jeg har byttet hane, og det merkes STOR forskjell!

 

Som andre skriver så er CZ shadowen en utrolig flott pistol, fikk prøve en på en trening, og den var akkurat like god som min 75b er nå etter lang tid og mange kroner med modifikasjoner :lol: . Shadow anbefales!! Mye bedre avtrekk rett ut av eska, og med litt bruk blir den bare bedre!

 

Glock? Hvem vil vel ha plastpistol :lol: (nå startet jeg vel en lang diskusjon om at plast er ikke polymer, etc.....). Jeg har kun prøvd en Glock, og den føltes IKKE rett for meg. Jeg liker at pistoler er av stål jeg!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter mye bedre med Glocken min enn jeg noen gang gjorde med CZ'en jeg hadde. Så det beste for TS er å prøve flest mulig av de aktuelle våpnene og om mulig velge våpen basert på egne erfaringer. CZ 75B med Kadet kan helt sikkert bli feil for enkelte.

Link to comment
Share on other sites

Var innom landrø og hentet en stor neve tomhylser, hansen deluxe hadde lagt igjen der.

Hadde noen min, så fikk kjent og klådd litt på Glock og CZ75 sp01 shadow, samt en PARA ORDNANCE P-14 45ACP.

Para'n var for stor for mine nette små pølsefingre, Glock'en var ikke ille, meeeeen.... dæven....CZ'en lå bare utrolig godt i disse klamme hendene..

Så blir en eller anen utgave av CZ...

 

Hva blir den helt store forskjellen på CZ75B og de nyere utgavene?

75B'en er jo mulig å få ganske rimelig...

Link to comment
Share on other sites

Føles CZ bra i hånda, kjøp den. Ligger en Shadow på finn for 5-6k eller noe. Har kun skutt dem ca 200 skudd men dem er bra, bra avtrekk (spesiellt på den som var trikset litt med) og greie i hånda mi. Dem er litt for høye for min smak. Dette og att G19 ligger bedre i hånda mi gjorde att det ble en G19 på meg.

 

Uansett vad du nå velger, er du jo ikke nødt til og ha samme våpen for evig tid. Såvel en Glock som en CZ er vel kurante på bruktmarkedet hvis du velger og selge dem og gå for noe annet som koster mere og som eventuellt er mere konkuransedyktig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...