Jump to content

Hjortejakt Etne kommune


jada

Recommended Posts

Hvis du venter til Jaktlykke er tilbake frå verdens utstillingen, så tenker eg du får svar ganske kjapt på det. Men ho er ikkje tilbake på pc`en før til helga igjen meiner eg å huske. Ellers så er det kanskje fleire her inne som er frå området, som kan svare på dette.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er et bra tilbud du har fått, så hadde eg nok tatt turen ned der. Flott natur, men bratte sider å klatre iallefall enkelte plasser. Men er du ikkje vant til å jakte på hjort`n, så hadde eg nok sendt ein PM til Jaktlykke og spurt fint om ho tar på seg guide oppdrag. Det er fort at helga blir ein bomtur, når ein ikkje er kjent i området. :)

 

Lykke til og håper du får deg ein fin tur, om du tar turen bort der.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Etne regnes for og være veldig bra, har en kompis som har familie der og skryter fælt av terengene der borte.

Tror ikke det er farlig og leie jakt der :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke jaktet særlig selv i Etne men er rimelig godt kjent der og kjenner mange som jakter og har jaktet der. Der er ganske stor tetthet jevnt over men der finnes selvsagt dårlige områder der som alle andre steder, enkelte steder er der jæ.... bratt, f.eks. i Åkrafjorden.

Jeg ville tatt en tur og sett på området det er snakk om og ikke minst sett om der er mye sau, hjorten liker vanligvis ikke sau.

Jeg har ganske stort kontaktnett så hvis trådstarter ønsker det så kan jeg få sjekket opp hva området det gjelder er godt for. Send en PM hvis det har interesse.

 

 

 

----

Link to comment
Share on other sites

Jaktet Hjort i Etne i fjor. Det skal da sies at dette var min første jakt på Storvilt.

I det terrenget vi hadde, var det mye Dyr (også SAU). Dette var i "Litledalen".

Terrenget her er bratt, enkelte plasser går det faktisk ikke an å gå!

Vi hadde bare et dyr, å det ble felt førte dagen. Det ble også tatt 3store Bukker i Storedalen, første morgen!

 

Mvh. Joda

Link to comment
Share on other sites

Har halve slekta i Etne, ergo jeg stammer derfra, og er godt kjendt med terrenget der- etter min mening ett spennende og krevende jakt-terreng hvor du bare kan glemme croc skoa og suv`n helt frem til Elgen :) Skal legge inn ønsker om å få bli med på gjestejakt der utover høsten 8)

Link to comment
Share on other sites

fikk et nytt tilbud i dag fra veitastrond i luster noen som har noe kjnnskap til hjorte bestandenden der?

 

Bestanden er bra men kan variere ein del alt etter kva område du skal jakte i. Og det kan vere krevjande jakt. Her får du ingenting gratis.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...