Jump to content

Siste hylsa vill ikke ut, Walter GSP


Ken Adams

Recommended Posts

Har nå skutt litegranne med en Walter GSP, ca 200 skudd. Med .32 toppen skjer det ikke hver gang, men godt over halvparten av gangene, att siste hylsen ikke vill bli me dut av våpenet. Som regel sitter det igjen halvveis ut av kammeret, noen ganger sitter det helt inne i kammeret. Noen sjelden gang er hylsa ute av kammeret men havner på tvers over magasinet.

 

Dette skjer KUN med den siste hylsa, de første 5 funker fint. Våpnet funker fint med 22lr.

Våpnet er noe møkkete og trenger en litt våpenpuss, men siden det kun er siste hylsa som krangler er nok ikke møkk som er problemet. (selv om den skall få seg en kosestund så fort jeg får mulighet)

 

Jeg har ikke peiling på disse våpnene, men prøvde og se om jeg kunne se noen skader eller annet på magasinet som kan gjøre att det på noen måte påvirker utdrageren/utkasteren (dingsen som trekker hylsa ut av kammeret) men siden jeg ikke vet hvordan den skall se ut så hjalp det ikke.

 

Noen med tips og ideer?

Link to comment
Share on other sites

Ja, start med en grundig puss når du skal feilsøke.

 

Som vingemuttern er inne på, er det ofte at automatpistoler som har utkastproblemer på siste skudd lider av en eller annen feil i utdrager eller utstøter.

Hvis neste patron i magasinet sørger for å hjelpe tomhylsen ut av våpene sålene det er patroner i magasinet, kan hylsen bli våpenet nåpr magasinet er tomt.

En annen mulighet er at det er noe feil med magasinet, som bremser sluttstykkegangen når magsinet er tomt.

 

Hvordan fungerer våpenet hvis du skyter uten magasinet satt i? kaster det fint ut da?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd og skyte uten magasinet på plass. Venter på eksporttilatelse så jeg kan få denne hjem, som det er nå har jeg kun tilgang til den under klubbfeltstevnene på lørdagene :(

 

Men skall prøve og få 10-15min med den før neste stevne og pusset den. Skall da også se om jeg får byttelånt ett magasin. Så får vi se om mitt magasin funker i andre våpen. Prøveskyting uten magasin blir det også.

 

Takker så langt, men er takksam hvis noen har andre har mere ideer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...