Jump to content

Statsråd Storberget vil forby halvautomater.


Asse

Recommended Posts

se denne tråden: viewtopic.php?f=8&t=59631&p=655254

Har intet å gjøre med forskriften. Knut Storberget sa han vil forby halvautomater gjennom lov ikke forskrift.

Forskrift blir gitt av kongen i henhold til lov. Lover blir gitt av Stortinget.

Link to comment
Share on other sites

Statsråd Knut Storberget vil forby halvautomatiske våpen.

http://www.nrk.no/video/storberget_vil_ ... 9CC6C42DD/" target="_blank

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7803023" target="_blank

Alle som er mot forslaget bør skrive brev/epost til stortingsrepresenter og Statsråd Storberget.

Bruk en saklig og høflig tone. NOJS bør også skrive brev.

 

 

+1 ! :D

 

Hva med å legge ut en kladd eller en mal, så kan de som er late av oss bare skrive den ut og skrive under..

Og så putte den i en konvolutt og poste den ?

 

Jo fler som skriver, jo bedre!

Link to comment
Share on other sites

Dette er det ministerne sier:

– Nå ser vi på hvilke typer våpen folk skal ha lov til å eie, hvilke vilkår som skal gjelde før du kan få tillatelse og hvordan man kan kontrollere og sjekke etter at man har fått en tillatelse, sier Storberget

 

– Jeg mener at det på flere områder vil være behov for en innskjerping. Politidirektoratet har allerede vedtatt å midlertidig stanse nye tillatelser for halvautomatiske våpen. Det mener jeg var et veldig godt vedtak, og det er et veldig viktig signal inn arbeidet vi nå gjør, sier Storberget

 

Snakket om forbud er en tolkning fra NRK, som stiller ledende spørsmål. Ellers er det vel stort sett bare kammerbrukere som snakker om forbud, indragelser og det som være er.

 

I det hele sier vel Storberget svært lite...

Det hjelepr lite å spre slike påstander som ikek er dokumentert, da de kun fører til støy og at man jobber mot ting som ikke er reele, i stedet for å ta tak i det som faktisk ligger på bordet.

 

Det blir f.ekse svært tåpelig, om ikke skadleig for skyttersaken - om det strømmer på med e-poster til Justisdepartmentetn med mer eller mindre gode insigelser på hvorefor halvautovåpen gennerelt skal forbys, Når det ikke foreligger noe forslag om forbud!

Link to comment
Share on other sites

Men om de bestemmer seg for å dra inn halvautomatiskevåpen, min hagle kostet meg 14000,- i 2007.

Skal de dekke dette tapet for meg da? og i tillegg kostnaden ved å kjøpe ny hagle?

Forbudet skal gjelde ny ervervesler ikke våpen som du allerde har løyve på.

Link to comment
Share on other sites

Statsråd Knut Storberget vil forby halvautomatiske våpen.

 

Ikke for å ødelegge morroa, men Storberget sier faktisk ingen ting i nærheten av hva du påstår, null, niks, nada.

 

Så før man begynner å skrive protester mot et forslag som kanskje kun er en våt drøm hos enkelte i NRK(ingen andre medier har meldt noe om dette) , så bør man kanskje heller orientere seg om hva som er fakta?

Link to comment
Share on other sites

Statsråd Knut Storberget vil forby halvautomatiske våpen.

 

Ikke for å ødelegge morroa, men Storberget sier faktisk ingen ting i nærheten av hva du påstår, null, niks, nada.

 

Så før man begynner å skrive protester mot et forslag som kanskje kun er en våt drøm hos enkelte i NRK(ingen andre medier har meldt noe om dette) , så bør man kanskje heller orientere seg om hva som er fakta?

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7803023

Utdrag fra artikklen over:

"Justisministeren slår likevel fast allerede nå at han selv ønsker å gå inn for å forby halvautomatiske våpen til sivil bruk i Norge."

 

NRK har ikke for vane å trykke løgn. Jeg har sendt en epost til statsministerns kontor for å få klarhet i om dette er sant.

Link to comment
Share on other sites

Jeg foreslår at alle her trekker pusten og leser hva "Hassel" skriver.

Det kommer INGENTING godt ut av denne tråden.

 

Vi har meget kompetente folk som jobber med denne saken på vegne av alle skyttere i Norge.

 

se tidligere tråder...og ikke skriv innlegg på innlegg om de samme sakene....det virker heller mot sin hensikt.

 

-glenn hetland

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...