Jump to content

Vanguard Series 2


CanadaJeger

Recommended Posts

Sitter bare å sikler på skjermen. Har lett etter mer informasjon om våpenet og en ordentlig anmeldelse, men har ikke klart å finne særlig. Har heller ikke kommet over mange internett sjapper som har den i sitt utvalg enda..

 

Men her er noen linker til Vanguard Series 2:

 

http://www.rifleshootermag.com/2011/07/21/weatherby-vanguard-series-2-rifles-are-here/

http://www.weatherby.com/product/rifles/vanguard_2/series_2_synthetic

 

Jeg holder på å planlegge riflekjøp i den ikke så alt for fjerne fremtid og må si at denne er en god kandidat akkurat nå... :roll:

 

Vet at det er mange som har erfaring med vanguarden, men det jeg lurte på er om det er noen som har prøvd vanguard series 2 og kan gi en liten anmeldelse. Er den virkelig så bra, og så mye "Bang for my buck" som jeg sitter og fantaserer om akkurat nå...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vet at det er mange som har erfaring med vanguarden, men det jeg lurte på er om det er noen som har prøvd vanguard series 2 og kan gi en liten anmeldelse. Er den virkelig så bra, og så mye "Bang for my buck" som jeg sitter og fantaserer om akkurat nå...

I følge weatherby.com så er de norske importørene Norma og XXL. Så vidt jeg vet så selger ikke XXL S2, og på sidene til Norma så klarer jeg ikke å finne noen referanse til Weatherby-rifler i det hele tatt.

 

Er helt enig i at Vanguard gir mye for pengene, og angrer ikke på eget Sporter-kjøp. Ville også tittet på Marlin XS7 i samme prissegment hvis du skal handle i utlandet. Kanskje i 7mm-08 hvis den er vanlig i ammo-hyllene?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Rustfri 30-06 er det som har kommet til nå(ikke at jeg ser behov for de 2 andre mest vanlige). Det jeg merket meg var; ny stikker om presisjons garanti på eskene. "Under 0,99", 3skudd fra kald pipe, 100yards, Weatherby ammo eller for standard kal. premium ammo." Bedre grep på stokken og 3punkts sikring.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Jeg vet om det pakketilbudet på XXL. Rimelig bra tilbud :D

Men man liker jo å høre om tilbakemeldinger fra folk, før man kjøper.

Trenger egentlig ikke et sikte da jeg har et liggende som er bedre. men men. :)

 

Får bare vente til noen leser tråden som har våpnet eller har testet det i 308.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hos XXL i Tromsø får man "oppgradert" kikkertsikte til et MacKenzie Kikkertsikte 2,5-10x50 med lys.

Da kommer pakken totalt på 6990.

 

Kikkert som egentlig er med i pakken er en "billigste" bushnell serie.

Er vel ikke så galt dette da?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 month later...

Henger meg på her,

noen som har prøvd denne i 308 win?

 

*Endret*

Søkte litt og så det var noen erfaringer her:

viewtopic.php?f=14&t=104023

viewtopic.php?f=14&t=112104

 

Har akkurat tatt jegerprøven kurset hos XXL og får da denne pakken til 4999,-

http://www.xxl.no/jakt/skyting/storvilt ... 14_1_style

 

Vurderer å kjøpe denne og hvis Optikken er helt rævva så tenker jeg å legge noen kroner i Zeiss evt.

 

Så på tester at Tikka T3 ikke eksploderte ved blokkering av løp, mens f.eks browning A-bolt gjorde dette.

Skulle likt å visst om Vanguarden ekspoderer eller ikke ved blokkering.. Sånn.. bare for sikkerhetens skyld

Link to comment
Share on other sites

Weatherby kjøper låsekasse/løp som holder en presisjon som er bedre eller matcher presisjons garantien de gir. 3 skudd fra kald pipe, SUB MOA med premium/Weatherby ammo. Da man her, under trening ofte skyter mer enn 3 skudd, er fri legging av pipe og bedding noe som gir enda bedre presisjon. Med hjemmeladde er da ofte klistrelapp presisjon innen rekkevidde. Kassen har integrert rekylklakk, ikke løs i aluminium og er uten plast detaljer. Under beslag i aluminium og ikke plast i annet en tilbringeren. Magasin løsningen med lokk, gjør det umulig å forlegge, miste eller få magasinet til å sprekke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Vanguard S2 i .308 kjøpt som pakke på XXL.

Denne har i ettertid fått seg ny kolbe, og er nå glassbedda med friflytende pipe i en Bell & Carlson Medalist Tactical stokk.

Kappet løp til 50cm og påmontert en Sonic 45 demper.

Med Norma Jaktmatch går den sub MOA og vel så det. Kanskje 1/2 MOA også om jeg hadde en bedre kikkert.

Den holder også MOA med Sellier & Bellot 180grs blyspiss som jeg bruker til rådyr, som er helt topp siden jeg da

slipper å måtte ut med 30,- kr smellen for jakt ammoen :winke1:

Avtrekket er justerbart og føles veldig bra, uten at jeg har noe kjempestort sammenligningsgrunnlag.

Lett på avtrekkern rett ut av boksen, uten noe knasing, knirking, eller kryp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Vanguard S2 i .308 kjøpt som pakke på XXL.

Denne har i ettertid fått seg ny kolbe, og er nå glassbedda med friflytende pipe i en Bell & Carlson Medalist Tactical stokk.

Kappet løp til 50cm og påmontert en Sonic 45 demper.

Med Norma Jaktmatch går den sub MOA og vel så det. Kanskje 1/2 MOA også om jeg hadde en bedre kikkert.

Den holder også MOA med Sellier & Bellot 180grs blyspiss som jeg bruker til rådyr, som er helt topp siden jeg da

slipper å måtte ut med 30,- kr smellen for jakt ammoen :winke1:

Avtrekket er justerbart og føles veldig bra, uten at jeg har noe kjempestort sammenligningsgrunnlag.

Lett på avtrekkern rett ut av boksen, uten noe knasing, knirking, eller kryp.

 

Supert, går nok for den pakken jeg og!

Er det samme optikk på den du har som den de har på pakken nå?

(Redfield 3-9x42 kikkertsikte med 1 tommes mellomrør)

Link to comment
Share on other sites

Nei. Da jeg kjøpte pakka sto det på en billig Simmons 3-9X40.

Kikkerten er nok min største hindring til å levere presisjonen jeg vet rifla er god for,

da korstråden i denne er 1 MOA tykk og vel så det på 100 m. Den blir byttet ut så snart pengboka tåler støyten.

Det skal ikke mye til å overgå kvaliteten på den kikkerten jeg fikk med, og akkurat den kikkerten er det eneste negative jeg kan komme på,

når det kommer til rifle pakka som helhet.

Lykke til med rifle kjøpinga! Føler du som meg anngående Vanguarden, så kommer du ikke til å angre :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...