Jump to content

Flå en oter?


Stefan J

Recommended Posts

Hei! En av mine "kolleger" i den lokale Jeger og Fiskerforeningen fant en oter i garnet da han hadde satt ut garn sammen med ungdomsgruppen i foreningen. Oteren var død, og viltnemda/kommunen ble varslet. Lang historie kort, vi endte opp med å få ha oteren i fryseren og benytte den til foreningsformål. Som leder av jaktutvalget kunne jeg tenkt meg å flådd den og preservert pelsen som et prosjekt i ungdomsgruppen vår. Noen som har tips på hvordan dette gjøres på beste måte? Er det samme fremgangsmåte under flåing som mink?

 

Noen som har smakt oter? ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er vel litt hipp som happ om en flår oteren rund eller splitter i buken. Jeg har sett begge deler, og splitta skinn passer seg best hvis en skal f.eks ha den spikra flatt opp på en vegg eller over en stolrygg, rundflådd er penest hvis en skal ha den hengende så folk kan se på'n.

 

De er tungflådd, nesten som bever, så det er absolutt enklest å flå den splitta i buken...

 

Husk forøvrig at det er tre "trofèer" på en oter - skinn, skalle og penisbein. (siste er litt avhengig av kjønn, vel og merke)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...