Jump to content

200 str kikkert montasje


GoldenTarget

Recommended Posts

  • 1 month later...
Er det mulig å montere svingmontasje på sauern?

 

ja du kan sikkert borre i kassa og skru dem fast, skinna er flat og fin oppå. Men anbefaler det ikke. Det finnes flere fester som går rett på skinna og i praksis har 0 treffpunkvandring når de tas av og på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

37596_475931439407_680984407_6688299_2346770_n.jpg

34295_465817659407_680984407_6430308_1490910_n.jpg

 

Här min lösning, den behöver man inte borra för, utan den klämmes om skenan och sen monterar man en eller två skruvar framtill i de redan borrade och gängade hålen.

Sauer låskassen är inte vidare precis, så ibland måste man bädda montaget.

Rekomendationen är att INTE använda sig av bara skenmontage, eftersom skenan på 200 STR sitter för långt bak , så i realiteten sitter kikaren endast fast där bak.

 

Håkan

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gått veien fra Landrø sin skinne til egendesignet picatinneyskinne. Først med 0 moa til den siste med 20 moa. Der de to hullene fremst på kassa blir brukt i tillegg. At montasjer festet direkte i sporet uten bruk av skinne kan ha sine fordeler er jeg ikke direkte uenig i, men...... En er da mere låst med tanke på bytte avsikte mellom rifler osv. Jeg for min delsynes det er kjekt å kunne flytte sikter i mellom. Og ikke har jeg hatt problemer med treffpunkt forandringer uten å måtte bore i kassa. Men alt har sine fordeler av løsninger :-)

 

 

Sharpshooter

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å montere svingmontasje på sauern?

 

ja du kan sikkert borre i kassa og skru dem fast, skinna er flat og fin oppå. Men anbefaler det ikke. Det finnes flere fester som går rett på skinna og i praksis har 0 treffpunkvandring når de tas av og på.

 

EAW leverer svingmontasje som ikke krever noen tilpasning på låskassa. Framre base skrues i hullene på fremre låskassebro på vanlig måte. Bakre ring er "hebelschwenk" og låser direkte i sporet til diopteret. Landrø pleier å ha montasjen på lager.

Link to comment
Share on other sites

Både jeg og Tika her på forumet har handlet Spuhr montasjer.

Montasjen er veldig tight, og må bankes forsiktig inn på sauern med gummihammer.

Anbefaler den, hvis du har tenkt å la kikkerten stå på. Skal du ta av og på kikkerten for å feks skyte med diopter, ville jeg sett på en annen løsning.

Spuhr sine montasjer er i hvertfall greit prisa i forhold til hva man får, her i skandinavia (han kan jo ikke sammenlignes med motasjer hentet ut fra USA på egenhånd).

Jeg har i hvertfall planer om å handle enda en montasje fra dem om litt.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bare gå for en permanent løsning:

normal_picatinny200str.jpg

Jeg har brukt en Ken Farrell Accuracy International stål picatinnyskinne som utgangspunkt

http://www.kenfarrell.com/AE-1-20.html

De to fremste hullene i skinna passer til STRen, og har til og med rett skruhull (6-48). Skinna har jeg maskinert på undersiden for å få den til og passe mot toppen av STRen. De to bakerste skruhullene må bores og gjenges. "Stoppskruen" på låsekassa fungerer som rekylklakk opp og inn i skinna. I tillegg er skinna og låsekassa sandblåst og limt med metallepoxy.

 

En børsemaker kan helt sikkert gjøre denne tilpassningen :mrgreen:

 

Jeg har ikke prøvd, men det er kanskje til og med mulig å feste en diopter bak skinna om man skulle føle for det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...