Jump to content

Weatherby vanguard... x2


østlendingen

Recommended Posts

Hadde ikke tenkt å lage tråd om dette, men, nå sitter kjærringa og limer bling på rifla si....

--så da MÅ det jo bare bli en tråd!!!!

 

Lang historie..les tråden 2 billige rifler her : http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=58492 (den legges herved død)

 

Det vart handling av 2 stk Weatherby Vanguard i 308, som det i ettertid, viste seg at Kenny her på forumet formidlet....

 

vanguard.JPG

det er også påfølgende serienummer.....

 

Disse ble plukket opp fredag kveld, og lørdagen var det ut og teste disse....

1 skudd + tørk i løp, x10... og et par kjappe serier....

 

på begge riflene ligger løpet i kontakt med forskjeftet....

Så jeg vil da file litt på min og se hvordan frittliggende pipe fungerer.....

Er rifla avhengig av trykkpunkt forran, får jeg bare hive i en dash beddemasse og ordne det.

 

Ellers synes jeg det er morro at sammbo ordner litt custom på sin rifle...

Er jo greit å se forskjell på dem og....dog er jeg usikker på om jeg vil ha tilsvarende custom look....

men artig er det ;)

mweatherby.JPG

Link to comment
Share on other sites

Har da bestilt 2 stk dempere....

Ble billig greiene fra Jaktdepotet... men siden man ikke har referanser og kjennskap til det, blir det morro å se... noe bør det hjelpe på værste smellen.....

Leste i en tråd at noen hadde sammenlignet denne, med en relativt dyr en, og den dyre var ikke 3 ganger så bra på dempinga iallefall)

(ugreia med at kjærringa er "med" på dette, er jo at man ikke kan kjøpe dobbelt så dyrt, og si halve prisen ;) )

 

Da er det snart bare nye kolber, før det begynner å hjelpe på......

Link to comment
Share on other sites

Blir bra detta Østlendingen :D

satser på at du får skutt en del med gobørsene. lykke til

 

du får bare sende pm til meg, Joggen eller 350 RM her på forumet hvis du lurer på noe.

anbefaler aller helst 350 RM pga at han er den som kan aller mest her på forumet angående WBY

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Framskjeftet er VELDIG mykt, og skal jeg ha på tofot, og få pipa liggende helt fritt, er det jo en fordel med stivt framskjefte, som ikke bøyer seg opp mot pipa når man holder.

Jeg har da tilgang på alu på jobben, samt at jeg har noen karbonrør, jeg evt kan bedde i skjeftet for avstivning..... er jo flere muligheter...

Dog synes jeg vel at tre er pent.... men ser fordelen med vedlikeholdsfritt syntetiskt skjefte......

Link to comment
Share on other sites

Ligger mange skjefter ute på Ebay, både til Vanguard og Mark V. Særlig de til Vanguard koster ikke mange dollarene, og de er ofte mye bedre enn de orginale, både i tre og synt. Sjøl kjøpte jeg en flunka ny Mcmillan stokk for litt over 800 kr til min Weatherby fra USA, og etter 6-7 dager lå den på trappa mi levert av postbudet. Handle Weatherby ting via Ebay fra USA er både billig, lettvint og raskt.

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=wea ... 86.c0.m359

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte stokker til min Weatherby Mark V jeg da, ikke helt den samme riflen som Vanguard. Men jeg kjøpte en ny Mcmillan stokk(en glassfiber stokk, veldig lett og sterk). Etterpå kjøpte jeg en Lazermark stokk. Det er en trolig den flotteste stokken jeg noen sinne har sett til en Weatherby rifle!. Den flotteste og lakkerte amerikanske valnøtt med rosentre foran. Den ble dyr, og kostet over 1600 kr. Den Mcmillan stokken kostet litt over 800 kr, og brukes når riflen skal på jakt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke dum prioritering d, stokk kan en jo kjøpe senere. Hvis en kjøper feks via e bay, så dukker d opp nye stokker hele tiden. Greitt å vente til jakten er over også, for bytte av stokk krever å sjekke på blinken før en reiser på jakt. Hos meg er det endel knepp fra treskjeftet til Mcmillan stokken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...