Jump to content

1911 - bytte fjærstyring


Think!

Recommended Posts

Angrer litt :oops:

 

Må jo frese ut litt i sleiden for å få mothold når det er "reverse"

 

Tror fortsatt du kan droppe inn en original , men kan jo vet det er forskjellige utfresinger , så kanskje blir det slakt.

 

Den eneste jeg har frest ut på passer fortsatt original.

BROKK

Link to comment
Share on other sites

For gikt fingre er det lettere å demontere uten verktøy med original fjærplugg.

 

Det blir også lettere å eksperimentere seg frem til letteste fjær som våpenet funker med faktor 128 ammo (+ buffer). Dagens fjærstyring ødela en lettere ettermarkedsfjær. enten hadde denne fjæra mindre innvendig diameter enn standard, eller så har den lange fjærstyringen større diameter enn vanlig.

 

Forøvrig har jeg bestilt Alumagrip slette sorte ultratynne grepsplater som jeg skal lime på grip-tape. I tillegg bestilte jeg frame saver (tynn plastplate mellom grep og ramme), bushing og skruer til ultratynne grep, "skrutrekker" til grepsskrue bushing samt alumagrip t-shorte. Det blir rett under $ 100 + frakt $30 (kan velge $10). så kommer det vel mva og ekspedisjon = rundt kr 1200.

Link to comment
Share on other sites

som du ser må det gjøres noen modifikasjoner for disse, men jeg tviler litt på at du egentlig har "revers-hylse" siden du sier du bruker bushing. det kan hende det er tatt ut av sleiden slik at du kan ta ut hylsa "bakveien" sammen med styringen og fjæra. kjenner ikke disse smithene så godt.

 

går det an å ta ut eller sette inn pluggen forfra?

 

om den pluggen du har kun holdes inne av bushingen bør det ikke by på noen som helst problemer å bytte.

 

om pluggen holdes av en "flange" eller "collar" er det litt mer tvilsomt om det er bra å bytte, fordi kontakflaten mellom sleide og ramme kan ha behov for å ha hylsa på plass.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar ut og setter i hylsa fra munning enden. Men etter at jeg satt inn 10 pund fjær så klarer jeg rimelig greit å demontere våpenet uten verktøy. Skal om 500 skudd sette i 8 pund fjær og ny buffer å teste videre. Våpenet går så jevnt og fint med den lette fjæra, ante ikke at det skulle være så stor forskjell. Jeg lurer faktisk på å sette i lang fjærstyring i STI edgen'n også. Det doble fjærsystemet går ikke så fint som på SW1911 og er vanskelig å laborere med (er klar over at en får kjøpt en samling med fjærer enn kan bruke til å laborere frem "rett" fjær). Så kan jeg laborere frem "riktig" fjær til STi'n også. Er lang fjærstyring drop in på STI ? der er det reverse plugg ettersom våpenet har bull barel og pluggen tas ut i rettning inn i sleiden.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke svare på hvorvidt lang fast styring kan droppes rett in i systemer hvor man har en eller annen "rekylreduserende" fjærstyring, men jeg vil i utganspunktet tro at det skal gå greit sålenge du har rett type rekylfjærplug ja. det viktige er at fletene som tar opp kreftene der sleiden og rammen møtes er riktige, og at rekylfjæren ikke er for lang.

 

10punds fjær er hyggelig i 9mm 1911 ja, men vær obs på hvordan patronene kamrer når du bruker en såpass lett fjær. Har du trangt kammer blir det fort tull om du ikke drop-tester alle patroner.

Jeg har skiftet til 11pund fordi jeg opplevde endel kamringsfeil om jeg var slurvete ved ladebenken. med 11pund kamrer alt(bank i bordet). Skal nevnes at jeg har et jævlig trangt match-kammer, men pistolen går uforskammet godt.

 

Du kan til en viss grad manipulere rekylopplevelsen med slagfjær/mainspring også. disse selges i mange vekter, 15 til 24 pund tror jeg, og er med på å bremse opplåsingen under den første delene av sleidens vandring.

Link to comment
Share on other sites

Vil tro at slagfjær er laborert av Olav i forb med avtrekksjobb. tipper han bruker en standard kombinasjon han har laborert frem. Så det jeg har å leke med er rekylfjær. Tror STI har en lang rekylfjærstyring som en må bruke binders når enn demonterer eller blir det vel et h...... å få sleidstoppen gjennom løps linken.

Link to comment
Share on other sites

All ammo blir tolket i patron tolk. Jeg var en periode litt sløv å lot litt av hvert slippe gjennom kontrollen ettersom HK P30'en spiste alt, herunder det jeg hadde sortert bort (tror jeg hadde 3 utkast problermer (hylse satt lett fast i kammer), M&P9 er adskillig mere kresen). men nå er "streng" kontroll igjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...