Jump to content

Noen som støper slugs?


Ole_Netland

Recommended Posts

jeg lurer på hvordan det er om det fortsatt er folk som støper slugs selv og hvordan erfaringer folk har med egenstøpte slugs?

 

Før var det vel så at folk støpte 24 gram slug og bygget ut haglene i leirdue patroner med slugs, men det er vel ikke så greit nå som leirdue skudda er ladd med stål og da annen ladning?

 

erfaringer ønskes...

Link to comment
Share on other sites

Jeg støper selv, og har ingen dårlige erfaringer med det...

Kjøper du deg ei lee-tang, følger det med måleskje og tabell for ulikt krutt (Den kan du sikkert finne gjennom sidene til midway også).

Bruker bare federal-hylser, og det største problemet er å få tak i tennhetter.

Tror jeg har kjørt noe sånt som 250 skudd gjennom min Remington 870 uten plunder. Eller, de første skudda var kanskje litt overlada, som Marvin her på forumet sikkert kan bekrefte.

Link to comment
Share on other sites

Støper Lee 1oz, .690 rundkule og Lyman 525gr. Best presisjon har jeg faktisk fått til med rundkula, riktig nok i rifla løp med skur og korn. Regner med at jeg kan få bedre resultater med Lymanslugen, men jeg har hatt lite anledning til å teste den enn så lenge.

Link to comment
Share on other sites

hvordan er erfaringen med å bruke patroner som enn "slakter" nå som det ikke er leirdue ammo i bly? går ut fra det ikke er aktuelt å ta en av dagens leirdue patroner og bare bytte stålhagla med slugs (bytte wads og kanskje) men det kunne vel vært en mulighet å bruke en leirdue patron hvor enn og tar ut kruttet så det bare er hylse med tennhette, og så bruke et egnet krutt i egnet mengde? nå vil vel sikkert noen si at enda lettere å bare plukke hylser på banen, men nå har det seg slikt at jeg ikke har utstyr for å lade hagle ammo ellers, så det å ladet noen slugs for morro forsvarer ikke komplett presse med "alt"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...