Jump to content

Kaliber 16 Vismuth


Blaser_308

Recommended Posts

Hva kjøper dere i kaliber 12 til rypejakta da? Med mindre det er snakk om stål ( ikke aktuellt på fjellet for min del ) så ligger jo prisen på bismuth/tungsten/HD patroner minst like høyt.. Klart har man noe "ymse" liggende fra en sverigetur eller noe blir jo saken en annen..

Link to comment
Share on other sites

Hva kjøper dere i kaliber 12 til rypejakta da? Med mindre det er snakk om stål ( ikke aktuellt på fjellet for min del ) så ligger jo prisen på bismuth/tungsten/HD patroner minst like høyt.. Klart har man noe "ymse" liggende fra en sverigetur eller noe blir jo saken en annen..

 

Jeg bruker Rio Venatum 32 g til rype og Rio Venatum 36 g til skogsfugl. i Kaliber 12. Det funker bra i børsa mi. Gir gode skudd bilder. Prisen er variernde fra forhandler til forhandler. men er nu opp mot 20 kr smellet. Men er jo begrenset hvor mye man skyter på jakt.

Link to comment
Share on other sites

Bah, Betale 20 kr for noe som er helt ubrukelig på jakt!! jaja!!

Jupp, kjekt å ha bismuth om det skulle komme inspeksjon en gang :winke1:

 

Kaliber 16 er svært å ha i drilling, da blir'n straks mer hendig enn et jernspett.

 

 

Drister meg til å si at kal 16 er drilling kalibret ;-). Blir ei flott kombo, som er meget vel balansert, og gir en killer swing når den monteres korrekt til skuldra :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...