Jump to content

BARSKA kikkertsikter!! Søppel eller..?


Mr.Polar

Recommended Posts

Barska er ikke et merke det er verdt å bruke penger på. Dette gjelder Barska optikk generellt. Dersom du er ute etter optikk i denne prisklassen finner du langt bedre alternativer i Leupold, simmons, Bushnell, Tasco og til og med BSA.

 

Selv ville jeg valgt og "spare" litt og gått for noe annerkjent. Det har du mye igjen for :winke1:

 

Edit:

 

Sjekk prisen på dette rakklet. Førprisen er over 600US dollar. For dette får man jo en Zeiss :D:D Uansett ikke verd 2 dollar engang.

Link to comment
Share on other sites

Har du sett på Millet kikkertsikter? Både Millet , og Mueller får bra tilbakemeldinger. Ta f.eks en titt på Rimfirecentral.com. Der leser jeg mye, og ser at MANGE har Millet, Mueller og BSA på salongene dems.

 

"Over there" er det også om og gjøre om å ha mest mulig zoom på kikkertsikte :mrgreen: Så regner med at optikken ikke er så veldig dårlig på nevnte. Nikko stirling har kommet med en ny "Tactical" kikkert nå, 5-20x50. Har Nikko stirlign diamond 3-12x56 selv og kan ikke klage på den :D

 

Edit: Her er link til 5-20x50'n.

http://www.gunmart.net/accessories_revi ... 50_ir_lrx/

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk en Barska håndkikkert (8x40 tror jeg det er), som jeg har hatt i seks år. Funker som snus enda den, utrolig nok. Har aldri følt behovet for noe annet.

 

Meeeen... Stakkars den jævelen som putter en Zeiss Victory i henda på meg... Den må jeg slå helseløs fordi vedkommende kommer til å forårsake økonomisk havari hos undertegnede! :lol:

 

Nei, Barska er ikke kjent for å være noe spesielt bra. Ekte kinarull (vårrull???) som blant mange andre med tacticoolt utseende, juletreretikkel og klin likt okular, kjent under drøssevis med kjente navn (men ingen tyske/østerrikske), som feks Bushnell, Tasco m.fl.

 

Styr unna. Skal du ha billig, se på feks Redfield og Sightron SI, evt Leupold VXI. Ellers kan du feks se etter brukt Leupold VXII. Brukte Europakikkerter finner du bare ikke til så lave priser, dersom de ikke er tredve år gamle og har ligget ute i en steinur de siste tjue...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville forøvrig vært forsiktig med å stole på brukeranmeldelser av optikk fra over there. Amerikanere har generelt mye lavere krav til kvalitet på optikk enn det vi har her.

På de forumene jeg er innom er folk flest kjempefornøyd med de billigste helt ukjente merkene av optikk som vi aldri hører om her på berget en gang. Millet faller nok også i klassen "du får hva du betaler for" etter hva jeg har lest blant annet på Enos forumet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...