Jump to content

Kjøpe pistolkrutt i Vestfold?


emarkus

Recommended Posts

Hesby Sport, Tønsberg. Har det meste av Vihtavuori og en del Norma samt tennhetter fra Federeal og en del andre. Holder til ved Biltema. Var å handlet tennhetter og krutt der, og innehaveren klaget på at omsetningen gikk tregt på ladekomponenter. Billigere i Drammen og omegn, men bompenger og diesel spiser fort opp differansen om man ikke skal ha store kvanta, eller allikevel skal den vegen.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Jarex: Får du sendt krutt i posten? Er ikke det dyrt?

 

OIH: Takk, skal prøve der.

 

Skal ha N110 og N320/340 Skal lade .38 special og .45 acp, ser begge går igjen. Har noen ett stalltips på hva jeg burde velge? 158grain belagte kuler i .38 Har lyst til å begrense antall kruttbokser på hylla.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Skal ha N110 og N320/340 Skal lade .38 special og .45 acp.

Espen

 

N320 kan brukes både i .38/.45. N310 kan også det, men hvis man dobler en N310-ladning, så risikerer man våpensprengning (Det gjør man dog med N320 også...). Hvis du skulle ladet mantlede kuler, så ville jeg anbefalt N340 til begge formål, selv om det er litt tregt til .45.

 

Har opplevd at belagte kuler ikke går veldig bra med svake ladninger, da bør du teste rene blykuler. .45ACP, 200grains SWC satt slik at skulderen på kula står over hylsekanten + 4.5 grains N310 var en god ladning i min Gold Cup.

 

Skikkelig slapp ladning til 686'n min har jeg ikke fått til. Går best med Fiocchi softpoint 158 grains fabrikkladninger, men da er det litt mer rekyl enn det som egner seg på feltstevner.

 

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Om man har en s&w eller annet moderne våpen i 357 magnum så er det ikke farlig med 7-8grs med n310, hylsa bare sprekker litt :P

 

snakker av erfaring her da jeg har en kompis som slurver noe sykt med automat pressa si fra lee og dette stadigvekk skjer, godt tips ALDRIG putt annen manns hjemmeladde ammo i ditt våpen ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...