Jump to content

Remington 870 +justerbar chooke


tikka69

Recommended Posts

Hadde idag inne i butikken en kunde som sa at han hadde lest at man kunne få kjøpt en universal chokke til Remington 870 pumpehagle. Jeg snakket med impotøren om dette men hadde var usikker på om slike fantes. Disse chokkene kan man bare skru på så justerer de seg etter chooke størrelse. Er det noen som har hørt om denne?

Link to comment
Share on other sites

Og hvordan fungerer disse da? :D

Må jo være noen sider, både pluss og minus, som er verdt å nevne.

Hvor mye bygger de ut av løpet?

 

Det virker som om moderne ammo stort sett skyter trangt, så hvilken type patroner trenger man å chooke i dag?

 

Jeg spør fordi jeg vil så gjærne vite :)

Link to comment
Share on other sites

Min fungerer fint og jeg er godt fornøyd med den. Choken bygger vel ca 5-6cm ut og man justerer bare trangboringen ved å vri på den med hånda. Truglo har vel 8 innstillinger fra helt åpen til ett trinn over full trangboring.

Tror du kan finne tester av disse på nett og tråder om dem her inne om du søker litt, men jeg mener å huske at noen var skeptiske til treffbilder ol. Jeg tror truglochoken koster rundt 15-1600kr her til lands.

 

Til spørsmålet om hvilke patroner man trenger choke til er svaret alle. Du må ha choke i hagla uansett hva du skal skyte med, men skuddbildet og spredningen på haglsvermen vil variere etter hvilken kombinasjon av ammo og choke du bruker.

Noen ammotyper vil f.eks skape en trangere sverm ut av en choke med halv trangboring enn andre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...