Jump to content

Zeiss duralyt eller leupold vx-r


remington 700

Recommended Posts

Hei lurte litt på en ny kikkert på min sako 338 win mag. Det står mellom en zeiss duralyt 2-8 x 42 eller en leupold vx-r 2-7 x 33.

Hvilken av disse er best når det gjelder optikk, brukervennlighet, slitasje/holdbarhet?

 

leopold vx-r koster 5200,- (jaktogfriluft)

Zeiss duralyt koster 5990,- (xxl)

 

Takker for svar!

Link to comment
Share on other sites

VX-R er vel så ny på markedet at det er vanskeleg å seie noko om holdbarhet. Eg har ein VX-R 3-12x50, og den vert i alle fall ståande på rifla. Leamikken er heilt grei. Personleg kunne eg tenke meg 1 cm/klikk, men klarer å leve med 1/4 tomme, og. Klikkjusteringa er i alle fall nøyaktig.

Personleg likar eg ikkje den ekstra "klumpen" på okularet som duralythen har. Så heilt subjektivt sett, ville eg valgt VX-R

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder en knapp på Zeiss Duralyt. Leupold kjenner jeg ikke så godt til, annet en tilbake meldinger fra andre om at det er ok kikkertsikter, men ikke helt på høyde med de Europeiske optisk sett. Ser at mange klager på Duralyt, at det er dårlig greier og er uklare. Mulig de har sett igjenom noen med feil på?. Min er meget klar, og en god skumrings kikkert.

 

Men for å teste en kikkert best mulig bør den sitte på ei rifle, med rette øyen avstand og høyde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...