Jump to content

Lim til optisk sikte


Stefan J

Recommended Posts

Heisann! Kjøpte et optisk sikte på XXL, som skulle festes med en slags dobbeltsidig tape. Renset og styrte for å få bort resterende olje på løpet, veldig sikker på at jeg fikk bort alt. Så limte jeg det på. Det datt selvfølgelig av igjen etter kort tid, og limet var ødelagt.

 

Noen som har tips til et lim jeg kan bruke til dette? Det må feste plast/gummi til metall, tåle ganske høy varme (når jeg herjer som verst på leirduebanen), samt være en smule fleksibelt så det ikke sprekker av ristingen/skuddene. Hvis det i tillegg tåler kulde er jo det et stort pluss.

 

Noen som har tips eller må jeg ringe NASA?

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Om siktet er av typen "Easy-Hit", så prøv dette:

Fjærn forsiktigt den dobbelsidige tapen med en tynnbladet kniv, gør rent og stryk et tynt lag med Kontakt-lim på begge kontaktflatene, la tørke før du presser sammem.

Har gjort dette på to av mine hagler og sitter som berget.(synes Aralditt eller Epoxy blir litt for "permanent")

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Om siktet er av typen "Easy-Hit", så prøv dette:

Fjærn forsiktigt den dobbelsidige tapen med en tynnbladet kniv, gør rent og stryk et tynt lag med Kontakt-lim på begge kontaktflatene, la tørke før du presser sammem.

Har gjort dette på to av mine hagler og sitter som berget.(synes Aralditt eller Epoxy blir litt for "permanent")

Mvh

 

Det er Easy Hit jeg har kjøpt. Hadde samme tanke med aralditt/epoxy selv. Hvis kontaktlim har holdt hos deg, så må det vel holde hos meg også. Prøver det!

 

Tusen takk for tips alle sammen!!!!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...