Jump to content

Fjerne baksikte Brno 2 / CZ 452


Münsterjeger

Recommended Posts

Nå tenker dere sikekrt; SØK!!

 

Vel, har søkt.

Jeg ønsker å dra det enda lenger. Jeg har fjernet siktebladet. Nå vil jeg fjerne holderen.

Er det mulig?

Klart jeg kan gå løs med vinkelsliper osv. Det vil jeg helst slippe.

Den ser ut til å være en separat del.

Er den loddet eller noe slikt?

 

Hvordan skal jeg gå frem?

Link to comment
Share on other sites

Løp er presset inni den. Du kan bare fjerne den hvis du skorer den over (langs) på undersiden.

Men du blir nødt til å komme med en tilsvarende muffe for å sikre festepunkt foran ( til stokk ).

Sannsynnlighvis blir det nødt til å brunnere det hele. Masse jobb og kostbar!

Tror rimligere er å selge riflen og kjøpe en annen Varmint, Amerikan, eller CZ 455.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om det er samme oppbygning som på 455 varianten. Isåfall hvis det er samme så kan du bare glemme vinkelsliper, hammer, motorsag etc. Hvis du har tatt av alle skruene og den ikke går av så er det sikkert sterkt lim. Da må du opp i 90 varmegrader eller mer for å få den "løselig". Deretter setter du et plaststykke/trestykke mot siktene og slår med en hammer. Men for all del vær varsom, du vil ikke slå for hardt. For å håpe det hjalp litt.

 

Husk igjenn på at jeg gjorde dette velykket på 455.

Link to comment
Share on other sites

Løp er presset inni den. Du kan bare fjerne den hvis du skorer den over (langs) på undersiden.

Men du blir nødt til å komme med en tilsvarende muffe for å sikre festepunkt foran ( til stokk ).

Sannsynnlighvis blir det nødt til å brunnere det hele. Masse jobb og kostbar!

Tror rimligere er å selge riflen og kjøpe en annen Varmint, Amerikan, eller CZ 455.

 

 

Tok opp rifla fra stokken. Fremre feste er laget på denne delen.

Får se om jeg ikke flikker noe på det. HAr behov for å flytte kikkerten fram, og høyere montasje er ikke aktuelt. Da må jeg ha justerbar kolbe...

 

Men takker for svar folkens!

Nå er tofot montert, og kikker på ny stokk. ;-)

Skal pimpes!

Link to comment
Share on other sites

En ting til: merk at på tegningen er det liten stift markert #14. Muligens det er den som holder hylsa på plass.

Altså at den ikke er presset, men kan løsnes etter at stiftet er fjernet.

Men da må du uanset levere denne hylsen til børsemaker for bearbeiding og brunering.

 

Men spørsmål er om du må ta den ut. Kanskje er det like greit å teipe løp rundt, for å ikke skade den.

File ned dette festet for baksiktet. Polere med fin glasspapir. Kaldbrunnere den. Og det holder.

Det er opp til deg om du er ute etter bruksverdi, eller salgsverdi.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Baksiktet er festet med en stift,slå ut stiften og bank av,ikke loddet på min.Litt etterarbeid da lsiktet sitter mot en brystning som må dreies ,må også lage nytt feste da dette også er fremre feste for løp\låskasse mot stokk.Lagen nytt feste bakerst på låskassen og fjernet skruen bakerst i avtrekkerbøylen og erstattet den med en som går opp i et påloddet feste bakerst på låsekassen,(gjenget M5)

normal_brno_2.jpg

Link to comment
Share on other sites

@ Münsterjeger

jeg ville behold denne muffen og orginal feste.

Foreslår at du fjerner stift, tar ut muffen, filer den passe, polerer og sender til børsemaker for brunering ( varmt ).

Kommer til å koste deg 4-5 timers jobb, plus sirka 400-500, for brunering.

 

Men, det er bare min mening :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...