Jump to content

ROSA jaktdekken?


meis

Recommended Posts

Planlegger å kjøpe jaktdekken (Hurtta Lifeguard Micro) til min jaktspaniel tispe før sesongens skogsfugljakt, men hvilken farge? Normalt ville jeg kanskje valgt oransje, men det er samme farge som vi bruker på luene, så jeg vil ta en annen. Da kan jeg velge mellom gul og rosa. Sjokk rosa burde skille seg bra ut, men det er kanskje noen som har tips?

Link to comment
Share on other sites

Rosa funker fint! Har ikke dekken i rosa, men ei langline og den er superlett å se. Minst like lett å se som den oransje jeg hadde før. Gul blir litt diffus om det kommer snø. Men her kan kanskje øynene til jegeren ha mye å si... :lol:

 

Har du link til det rosa dekkenet? Kanskje jeg må ha en slik...

 

(ja, jeg har hannhunder men de bryr seg filla om fargen så lenge jeg ser de godt. :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Ranger, jeg visste at noen ikke ville klare å dy seg :D . Greit.

 

SSamiK: Dekkenet ble anbefalt av en instruktør på et jaktdressurkurs i dag. Hun bruker det på sine engelske springer spaniels, under jakt og og jakttrening. Size M på både tispa (18-19 kgkg) og hannhunden (25 kg?). Mange andre dekken var visst blitt prøvd og forkastet. Eieren mente at hundene med dette dekkenet ikke ble klamme på undersiden. Enten fordi det puster, eller fordi det er lite? Fargen var blitt litt skjoldet etter en vask, så jeg vet ikke om det tåler vanlig vaskemiddel. So what. De får ikke akurat fettflekker. Begge stroppene (den foran over brystkassen og den på undersiden over ribbeina har strikk og lukkes med borrelås. Tror ikke de selges i Norge men i svenske nettbutikker går de for 200-270 SEK. Skal prøve å hekte på et bilde.

 

Rosa_Hurtta_Lifeguard_Micro.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da har jeg prøvd dekkenet i seks dager og er sånn passe fornøyd. Fargen er utmerket (eller døm selv), men en søm er raknet og jeg mister en viktig hempe om jeg ikke får sydd den fast igjen snart. Hvordan reklamerer man på en finsk vare kjøpt i en svensk nettbutikk?? Hvis jeg skal sy dette selv må jeg huske å trekke for gardinene :evil:

normal_Foto0166.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...