Jump to content

Tikka T3 Lite eller Howa Hougue?


FAB75

Recommended Posts

Har du mulighet til å taffse og klå litt på begge to så kjen om den ene føles mer riktig enn den andre. Du gjør ingen feil uansett hva du velger for begge er vel gode rifler.Presisjon er vel og nokså lik rett ut av eska. Lykke til med valget,tenker du blir fornøyd med den du velger.Mange vill nå sikkert anbefale deg andre rifler men stol på deg selv og gjør ett valg utifra følelser du får for den ene eller andre.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Vil tro at det er litt hipp som happ hva du velger av disse to, men jeg har benyttet Hogue-stokk på min 10/22 i ca 8 år, og den ser fortsatt ut som ny. Gummieringen medfører også meget godt grep, uansett vær og føre, hansker eller ikke. Dessuten er den meget stille. Har selv kjøpt en helbeddet til mauseren jeg går og venter på, så fornøyd er jeg med den.

 

Uten at dette selvsagt bør være eneste momentet med i vurderingen, mener jeg at Hogue-stokken er såpass god at det er en fordel til Howa.

 

Mvh

 

swr

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg hentet den mye rifle, og skutt den inn i ettermiddag. Det ble en Howa Hogue 308wrustfri med Sonic 45 demper og en Zeiss Conquest 3-12-56. Rifle kostet 6995 hos jaktdepoet, demperen 2000 ferdig monter tror jeg. Kikkerten kjøpte jeg for et par måneder siden hos sportsbutikken i Molde for 6900, eller var det 7900? uansett. Jeg syntes Howa virket betydelig mer kompakt enn Tikka T3 Lite, mindre rakkel og ting sklir lettere. Vanguarden fikk jeg ingen god følelse av, og til tross for at den koster 3999 tror jeg ikke at jeg under noen omstendigheter ville kjøpt den. Dårlig feeling. Howa Hogue stokken er sykt digg å holde i, våt som tørr.

Jeg er fornøyd med min aller første rifle, og tror jeg vil ha den lenge. Nå er det bare å se frem til det første rådyret som faller:-)

Link to comment
Share on other sites

Gratulere med ny rifle!

 

Jeg fikk min i går, og har satt på Hogue-stokken. Nå synes jeg den ser ganske så bra ut, og den ligger meget godt i hånden, samtidig som anlegget er bra.

 

Blir dessverre ikke innskyting før fredag; har benyttet hele dagen i dag på å lade mine første 36 patroner :D

 

mvh

 

swr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...