Jump to content

Erfaringer med kal: 300 H&H.


flanged

Recommended Posts

Det var vell ikke snakk om noe 30-06 her kjella !? Hverken kaliberet eller hylsene.

Har du ikke fått med deg trådstarters spørsmål ? Er ikke noe 30-06 der...

 

Vel, var ikkje det eine spørsmålet i starten dette?:

:arrow: Hvilket kaliber kan den sammenlignes med ?

 

Og da svarte han 30-06AI. Som jo er eit svar på spørsmålet... :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Hornady produserer 300 H&H som bare det.

 

Jeg lader ikke selv, derfor prater dere hjemmeladere til "veggen" når dere kommer med kalibre produsert frem på bakrommet.

Poenget er hvilken kaliber denne kan opptre på lik linje sammen med. Jeg trur den egenskapsmessig kan ligge mellom 30-06 Springfield og 300 Win Mag.

 

Altså rekylen til 30-06, men langhold egenskapene til 300 Win Mag ?

Link to comment
Share on other sites

Så da burde spørsmålet ditt vore kva fabrikklada ammunisjon 300H&H kan samanliknast med :winke1: Mange kverulantar her :D Ser Federal også har kaliberet, men tviler uansett på at du finn så mykje her i landet. Innbiller meg at eg har sett eit par øskjer hos min faste våpenhandlar. Viss ein ikkje vil lade sjølv, så trur eg det er lurt å bestille eit stoooort parti slik at ein har ammo for fleire år. Skal innrømme at eg syns det er kjekt med litt gamle, spesielle kaliber som dette. Når eg tenker meg om, så har vel "Etterbrenner" skrivd ein artikkel eller to om kaliberet?

Link to comment
Share on other sites

Pratet med Våpen-Søilen i går og de hadde ikke Ruger No1 i 300 H&H på lager, men siden Ruger produserer denne rifla i ønsket kaliber ville de gledelig bestille ett eksemplar til meg :D

Bestillings tiden vil variere fra 4 - 6 mnd, men dette har jeg tid til. Forøvrig en veldig positiv og imøtekommende person hos Våpen-Søilen. De forlangte ingen forskuddsbetaling og de kunne sende rifla til mitt nærmeste postkontor.

 

:thumbup: for Våpen-Søilen !

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...