Jump to content

Vortex Viper PST vs Vortex Razor HD


Vestlandsfanden

Recommended Posts

Disse to kikkertene er sammenlingnbare med tanke på finesser som lys, mil/mil - retikkel/knepp.

Ellers har Vortex den geniale garantien da :)

 

Har ikke selv sett i Razor, men har selv Viper pst 4-16x50 ffp Ebr-1 retikkel.

Optikken er grei den, mye til prisen vil jeg si. Har fine definerte klikk, og fremstår som godt laget. Er sålangt veldig fornøyd!

 

Viper Pst har rør i 30 mm, mens Razor har 34 mm. Razor tror jeg har ganske mye større justeringsområde, flere klikk altså. Nå har jeg ikke sett på målene til Razor, men Viper 6-24x50 er en lang kikkert! Kan tenke meg at Razor er noe kortere i tilsvarende modell, uten å ha skjekket det. Etter hva jeg har lest meg frem til er det mange som mener Razor har optikk som ligger nærmere opp mot de virkelig gode S&B, Zeiss osv.. Men det er det ikke alle som legger like mye vekt på.

Link to comment
Share on other sites

det er vel tålig like bra sigtron har vel ein smule bedre optikk men klikka går feil vei etter min mening,Vortex har bedre garanti

Må få inn dette med teskje. Hva er rett vei? Selger en grei Leupold siden den også går feil vei.

Rett vei i min ryggmarg er Med klokken opp. Og Med klokken høyre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...