Jump to content

Sykkelvogn på tur


Pryzer

Recommended Posts

Jeg og fattern tenker oss på fisketur der det er et stykke å gå for å komme inn i de beste områdene.

Veien inn er ganske humpete, men ikke værre enn at jeg tror det går fint å sykle inn dit.

 

Nå har jeg aldri syklet på tur med stor oppakning før, og tenker meg at det er dårlig kombinasjon med humpete vei og 130 liters sekk på ryggen fullastet med stasj. Har derfor tenkt litt på sykkelvogn av typen for barn, evt biltema transportvogn.. http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/ ... ykkelvogn/" target="_blank

 

Vet ikke hvor lett slike vogner tipper, eller kjører seg fast..

 

 

Noen med erfaringer å dele?

Link to comment
Share on other sites

Kvaliteten på veien avgjør hvor velegnet en sykkelvogn er. Jeg har bare erfaring med vogn for barn, men du får med deg mye i en slik en.

Som oftest er det en fjæring i "hengerfestet" som reduserer rykk og napp, men er veien dårlig merker du godt at du har noe hengende bak...

Er veien grei å sykle på hadde jeg uten tvil gått for vogn. Selv om du må trille sykkelen noen steder synes jeg det er godt å slippe svett "ryggsekkrygg" og anbefaler fortsatt vogn og sykkel. Må du trille mer enn du kan sykle begynner man vel å nærme seg grensen for praktisk nytte av sykkel fremfor å gå.

God tur og skitt fiske.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar Swift!

Endte med å bestille en slik: http://www.merida.no/sykkelhenger-for-t ... 86925.html" target="_blank

 

Kan ikke en dritt om slikt, men håper den har demping og lar seg feste enkelt på sykkelen.

Syns det virket som at den hadde litt mer bakkeklaring enn mange andre modeller, så valget falt på den.

Blir ikke rallykjøring med barna i uansett.

 

Tror det blir dritkult å sykle i utmarka. Kanskje man faktisk kan ta vare på en fisk eller to med tanke på vekt og slikt også. Plages så fryktelig med at jeg bare får sånne digre fisker nemlig :)

Link to comment
Share on other sites

Krrm: Akkurat det kunne jeg tenkt meg å sett en bilde av! :)

 

Håper ihvertfall vogna vil fungere. Sist jeg gikk den veien minnes jeg en del større steiner, som kanskje blir vanskelige å få vogna over.

 

Kidden skal ikke være med på turen, så jeg håper jeg kan ta ut sete for å få mest mulig bagasje i vogna.

 

Noen som kjenner til den vogna jeg har bestillt, eller andre erfaringer med tilsvarende vogner?

Link to comment
Share on other sites

Når du nevner så så det sikkert litt morsomt ut ja, men guttungen påsto iallefall at han hadde plass nok. Må innrømme at jeg var litt skeptisk selv før start, var forberedt på mye trilling, men det gikk overraskende bra.

Link to comment
Share on other sites

Var på en sykkeltur med sykkelhenger for ett par dager siden. Hengeren ble fyllt opp med telt utstyr. Veide vel rundt 40 kg. Veldig greit å sykle med....bortsett fra i motbakker. Syklet vel rundt 20 mil, for det meste på asfalt. Motbakkene ble dryyyge etter hvert! :-)

Link to comment
Share on other sites

Er litt bekymret for de motbakkene ja.. Store humper og steinete vei i kombinasjon med motbakke kan bli spennende hvis vogna nærmer seg 40 kg..

 

Nå er det ihvertfall all in på sykkelprosjektet, om det ikke funker blir vi vel å slite fælt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...