Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sikkert et spørsmål som er spurt før, så bare å slette innlegg hvis dette blir feil..

Har en Sauer 200STR, med Bredvold stokk som har justerbar kinn- og bakkappe, flutet løp, følger med kikkertskinne fra Landrø, og en Atec TMM4 demper. Kaliberet er 6,5x55.

Hvor mye kan man få igjen for dette? Har null peiling så tenkte jeg kunne slenge det ut for sikkert noen her inne som vet noe om dette, hvordan de stiger og synker i bruktpriser evt.

Mvh Engø

Posted

Jeg kan gi deg en tusenlapp. Siden det er deg ;)

Neida, helt ærlig vet jeg ikke, men orginale sauer 200str går for ca 10 000, kansje 13-14 000 om det er med kal 22 sett også.

Posted

Vennligst gje meg en lyd om du finner en orginal Sauer 200 til 10.000... Då er jeg veldig intressert...! De går nok som regel for 14.000 + om de er normalt vedlikeholdt.

Posted

Du får følge med på Finn,det lå en til 8000 for et par dager siden.Ble borte i løpet av et par timer :D .

Morten

Posted
Vennligst gje meg en lyd om du finner en orginal Sauer 200 til 10.000... Då er jeg veldig intressert...! De går nok som regel for 14.000 + om de er normalt vedlikeholdt.

Hm, alle jeg har sett solgt de siste par årene går for ca 10-11 000. Om man kjøper en brukt børse for 14 og en ny koster ca 15, så er man vel ikke så veldig lur ;)

Posted

Okei :)

Men blir det å selge den legger jeg den nok ut her og ;)

Sikler på 202 siden jeg ikke er noen særlig baneskytter :)

Posted

Veldigt rart. Skytterlaget jeg er med i fekk kjøpe ein flett ny Sauer 200 STR for 11,500 fra ei enkedame som hadde ervert våpenet fra sin mann som døde 2 mnd etter han hadde kjøpt den. Det var gitt bort! Ny pris pr dags dato er 15,200.

Men har tatt feil før og gjer vel det igjen!

Følger forøvrig flittigt med på Finn.no. Var i kontakt med den som kostet 8 lapper. Virket veldig useriøs, uten at jeg ligger noe mer i det! Derfor ble det ingen kjøp der.

Posted

Men sånn jeg har skjønt det, er disse Sauerene ganske ettertraktet?

Virker hvertfall sånn da de går inn på Finn og noen ut igjen etter et par timer :?:

Posted

Var vell nesten venteliste for å få kjøpt Sauer fra DFS tror jeg. Var ihvertfall en periode i fjor hvor det var vanskelig å få kjøpt, fordi at produksjonskostnadene økte, og at det derfor vart noe kluss. Men skal ikke sie noe sikkert, siden jeg ikke husker nøyaktig hva som gjorde det.

Posted

Innimellom har de ikke våpen på lager på skytterkontoret (iallefall ikke alle løpslengder) men det er egentlig en bagatell og man får noen i løpet av et par uker eller en mnd vanligvis. Tar ofte lengre tid å få godkjent hos sheriffen enn å få våpenet hos DFS.

Men brukte sauere går også fort om man vil selge. Uforståelig for meg at noen gir nypris - prisen av et løp for en brukt (og muligens litt slitt) børse....