Jump to content

200 STR...


Engø

Recommended Posts

Sikkert et spørsmål som er spurt før, så bare å slette innlegg hvis dette blir feil..

 

Har en Sauer 200STR, med Bredvold stokk som har justerbar kinn- og bakkappe, flutet løp, følger med kikkertskinne fra Landrø, og en Atec TMM4 demper. Kaliberet er 6,5x55.

 

Hvor mye kan man få igjen for dette? Har null peiling så tenkte jeg kunne slenge det ut for sikkert noen her inne som vet noe om dette, hvordan de stiger og synker i bruktpriser evt.

 

Mvh Engø

Link to comment
Share on other sites

Vennligst gje meg en lyd om du finner en orginal Sauer 200 til 10.000... Då er jeg veldig intressert...! De går nok som regel for 14.000 + om de er normalt vedlikeholdt.

 

Hm, alle jeg har sett solgt de siste par årene går for ca 10-11 000. Om man kjøper en brukt børse for 14 og en ny koster ca 15, så er man vel ikke så veldig lur ;)

Link to comment
Share on other sites

Veldigt rart. Skytterlaget jeg er med i fekk kjøpe ein flett ny Sauer 200 STR for 11,500 fra ei enkedame som hadde ervert våpenet fra sin mann som døde 2 mnd etter han hadde kjøpt den. Det var gitt bort! Ny pris pr dags dato er 15,200.

 

Men har tatt feil før og gjer vel det igjen!

 

Følger forøvrig flittigt med på Finn.no. Var i kontakt med den som kostet 8 lapper. Virket veldig useriøs, uten at jeg ligger noe mer i det! Derfor ble det ingen kjøp der.

Link to comment
Share on other sites

Var vell nesten venteliste for å få kjøpt Sauer fra DFS tror jeg. Var ihvertfall en periode i fjor hvor det var vanskelig å få kjøpt, fordi at produksjonskostnadene økte, og at det derfor vart noe kluss. Men skal ikke sie noe sikkert, siden jeg ikke husker nøyaktig hva som gjorde det.

Link to comment
Share on other sites

Innimellom har de ikke våpen på lager på skytterkontoret (iallefall ikke alle løpslengder) men det er egentlig en bagatell og man får noen i løpet av et par uker eller en mnd vanligvis. Tar ofte lengre tid å få godkjent hos sheriffen enn å få våpenet hos DFS.

 

Men brukte sauere går også fort om man vil selge. Uforståelig for meg at noen gir nypris - prisen av et løp for en brukt (og muligens litt slitt) børse....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...