Jump to content

Revolver transport kasse.


CCOB

Recommended Posts

Hei, jeg har nå fått tak i min 460 XVR.

Jeg har tenkt å lage en spesiell transport kasse til den, jeg lurer på om det finnes en mulighet til å få tak i 460 skudd med spiss på. Jeg har ikke den store erfaringen med dette men, hvor kan mann skaffe "jakt" utseende kuler?

Link to comment
Share on other sites

Vist du kan leve med en kasse det står trykket 'Walther' utenpå, så har

Stenvåg noen fine aluminiumskofferter med ferdig kuttet skumgummi inni,

som du bare river ut etter den formen våpenet har, og du kan lage så mange

bur til ymse og diverse som du bare ønsker.

 

Vedrørende kuler, så sjekk hva Hornady har.

Link to comment
Share on other sites

Du kan kjøpe Biltemas aluminiumskoffert og lakkere den svart. Få tak i noen stensiler, hvit spraymaling og skrive:

 

Smith & Wesson

460 Magnum

Xtreme Velocity Revolver

 

Så er det bare å fylle den opp med svart skumgummi. Da har du "skrytekoffert" til "skrytevåpenet" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det finnes helt sikkert jaktkuler til den kanonen der. Ikke alle land har de samme restriksjoner mot revolverjakt som Norge. Hvorvidt de vil være lovlige å eie her på berget er dog en annen sak. Og om du klarer å få imporert er også et spørsmål.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes helt sikkert jaktkuler til den kanonen der. Ikke alle land har de samme restriksjoner mot revolverjakt som Norge. Hvorvidt de vil være lovlige å eie her på berget er dog en annen sak. Og om du klarer å få imporert er også et spørsmål.
:?:

 

Om man tenker på hulspisskuler (og andre ekspanderende kuler), er de lov å inneha og bruke til vårt bruk (sportsskyting med håndvåpen).

 

Fra våpenforskrifte

§ 8. Forbudt ammunisjon

 

Det er forbudt å erverve, eie eller inneha

 

a) panserbrytende ammunisjon,

b) brannstiftende ammunisjon,

c) eksplosiv ammunisjon, eller

d) ammunisjon og prosjektiler med ekspanderende effekt til pistol og revolver med sentertenning, med unntak av de tilfeller der dette brukes til øvelses- og konkurranseskyting.

Link to comment
Share on other sites

Hornady XTP er i fritt salg, og kommer i 300 grains utgave. Ellers er koffert noe du kommer til å hate. Kjøp heller Dillon sin Rangebag. Skal du fly, så kjøp en Pelican-koffert. Tåler det meste, men litt tung for daglig bruk. Øivind

Link to comment
Share on other sites

Takker for all hjelp... :-)

 

Kofferten skal lages for "utstilling" jeg har en range bag, så det går bra. Hornadyen ser det ut som jeg går for i og med at jeg bare trenger 5 stk. for utstillings kassen...

 

Tusen takk alle sammen, skal lagge ut bilde av dette når det blir ferdig :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...