Jump to content

Kule variasjon?


The Kid

Recommended Posts

Lurte på hvor stor kule variasjone som er godt nåkk liksom?

 

en jeg jobbes sammen med kjøpte ei enske med Remington core-lokt ultar bonded 180 grain.

 

Jeg veide en kule helt tilfeldig og der viser den digitale vekta 168,2 grain. og rundt der lå Faktisk ALLE kulene.

 

Kan remington han pakka feil?

eller hva kan ha hent der??

 

Kulene ble kjøpt over disk i butikk.

 

Eller har remington lakt inn "sikerhetsmargin"

 

Skal ta kontakt med butikken i mårra, å høre med dem.

 

Men må si jeg reagerte litt på dette..

 

Selv om dette ikke akurat er den farligste veien lixom.

Link to comment
Share on other sites

Det står 180 grain på eska di lå i.

 

Endret.

 

Jo disse kulene er forsovit greie di, men går det an og finn disse igjen??

Hvis jeg da neste gang skal lade disse jaktpatronene for han..

 

Jeg finne ikke Renington core.lokt ultra bonded 168 grain med spiss.

 

dinner den bare i 150 og 180 grain.

 

Så jeg vet jo ikke im denne kula faktisk er en ultra bonded kule, siden ikke vekta stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Jovisst finnes den i 168gr :!: om de da ikke har tatt den ut av produksjon..såfall synd,for det er ei ypperlig vekt,særlig til 308.Mulig remington har blanda eskene ved en feil :?: Bruk dem med god samvittighet du,god seig kule selv om det finnes bedre..Går du inn på sida til villmarksliv,er det foressten en test av den fra 150 til 180gr :wink:

Link to comment
Share on other sites

om det kan mixes at det settes 168 grs kuler i en eske merket 180 så er det jo ikke farlig, men om man gjør motsatt forbytting kan det plutselig bli overtrykk og farlig. dette hørtes ikke bra ut.

 

syns jeg. kansje man må kontrollveie kuler heretter.

Link to comment
Share on other sites

Men det som skjedde i dag var at han gikk inn for og klage på kulene som lå i feil eske.

Dette hadde jo selvfølgelig aldri sjedd før og var første gang og alt det dær.. Men nå var tilfeldigvis importøren av Remington der, og da ble det fart på sakene. han fikk 50 ny kuler og han skulle skjekke med Remington hva som hadde hent her. Han skrev ned LOT nr. Og fikk tlfnr til kameraten min og skulle kontakte han senere angående dette.. blir jo litt gøy og høre hva som sjer her.. :D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...