Jump to content

Tips til oppstart av egen blogg?


CanadaJeger

Recommended Posts

Hei,

 

Har lyst til å lage min egen blogg, hvor store deler vil være viet til jakt, fiske og den store naturen som omgir oss.

 

Ser at en del andre bruker wordpress, er dette det beste stedet å starte, eller finnes det andre smarte steder hvor jeg kan starte min blogg?

 

Lurer også på om det er andre tips dere som har egne blogger kan dele, problemer dere har støtt på, og generalt smarte løsninger på å få sine ord, bilder og videoer ut til så mange som mulig på en effektiv måte!

 

Takknemmelig for alle innspill!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte eget domene hos one.com med 3gb lagringsplass. Betaler vel 10 kr mnd for lagringsplassen og 100 kr i året for domenet. Da styrer jeg jo alt selv, og har ingen reklame.

I starten forsøkte jeg flere steder, men irriterte meg noe grundig over all reklamen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker blogspot.com å synes ikke reklame er irriterende. Det finnes sikkert mange plasser man kan opprette blogger,men alt kommer vell ant på hva og om du er villig til å betale eller ikke for å blogge.

Jeg er av den mening om at det som er gratis er bra :) . Jeg VIL IKKE betale for bloggingen.

Lykke til me valg av bloggsted å hold oss oppdatert om valg og blogg.

Det er bestandig gøy å lese andres ærfaringer og jaktopplevelser :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Prøvde blogspot en gang, men syns det ble veldig Rema1000-aktig, og med en elendig editor.

Hvordan er det med lesertall på blogspot?

 

Jeg har brukt VGBlogg siden 2005, denne tjenesten skal nå legges ned, og jeg flyttet hele bloggen til wordpress.com på torsdag. Jeg jobber nå i flere kanaler med å komme opp i gode besøkstall. Blir kanskje feil å sammenligne, men på VG-nett kunne jeg,- riktignok i mine glansdager ha rundt 20.000 lesere innom daglig, men oftest lå det på rundt 1000 unike brukere.

 

 

Fordelen med wordpress er at du har utrolig mange muligheter for design og utforming, du har full kontroll over antall lesere, hva de leser og når de leser. det er helt gratis og reklamefritt!

 

Jeg er meget fornøyd

 

 

Ellers til trådstarter, her er noen tips:

 

:arrow: Skriv fengende overskrifter

:arrow: Skriv like fengende innhold

:arrow: Legg igjen adressen rundt på nettet, og del innlegg på facebook

:arrow: Skriv korrekt norsk eller nynorsk

:arrow: Hold bloggen varm, også utenfor jakttid.

:arrow: Svar på alle kommentarer!

 

 

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...