Jump to content

ATV kjøring på fjellet


Trolldeig

Recommended Posts

har selv ei pipe i dette calibret,på heilt stille dager får jeg saminger på en klistre lapp,men er det litt vind så flyr samlingene opp til ca 1,5 tomme på 100 meter.ikgen lang holds caliber.nei bruker heller 22 mag til det samme med bedre resultat.

Link to comment
Share on other sites

har litt samme problem med min Savage, spessielt med CCi Gamepoint. har spredning på rundt 1" på 80m.

Prøvde en eske med V-Max, da ble det adskillig bedre, ca 1 cm:-)

Litt synd, for Gamepoint er den "snilleste" til matvilt.

Prøv en eske 17 grain. funket hos meg.

 

og så leste eg at det hadde du gjort....;-)

Link to comment
Share on other sites

Dette er for dårlig synes jeg. Min Quad i 17hmr samler mye mye bedre enn det der! Synes du skal få en annen skytter til å prøvekjøre riflen din under gode forhold, bare så du kan argumentere for at det ikke er sjåføren som har feilet her og så reklamere.

 

Jeg kjøpte en gang en Remington LVSF i 22-250 som samlet dårlig, handlet frea fra Jakt og Friluft . Jeg ringte til dem, sendte børsa inn, og de testet den og sendte meg en ny med svaret: "En sånn rifle skal samle bedre enn dette, det er nok et mandagseksemplar". Ta det opp med forhandler så fort som mulig, fabrikken er nok ikke interessert i at de får et rykte om dårlig presisjon! 17 hmr er meningsløs dersom den samler dårlig. Det er helt greit med relativt dårlig preisjon i en storviltrifle, noen få cm betyr ingenting på elgen. Denne skal du kunne snipe ryper med, dersom ikke presisjonen er på plass er den ikke brukenes til noen ting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...