Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei,

jeg er på utkikk etter åte - type fallvilt ol. Alt av interesse. Henter i Hedmark og omegn.

Pm eller skriv i tråden om du har noe tilgjengelig.

Dagfinn

Posted

Hør først med fallviltgruppa i kommunen din. Hvis du ikke får respons der, så har jeg ei svigermor du gjerne kan få..... :wink: Om hun egner seg som åte vet jeg ikke, men hun ser i alle fall slik ut! :mrgreen:

Sorry, men jeg må bare kødde litt!

Posted

Bare for å punktere tråden en gang for alle:

Gå i hundebutikken og kjøp frossen vom, etter et par dager i sola er det neppe en eneste pelsdott i mils omkrets som ikke har merket seg godlukta.

Posted

Fallviltgruppa er skrapa. Svigermor kan være interessant. Hundevomma blir for fort borte, men kan evt. fungere som ketchup på svigermor.

Posted

Er ute etter størrelsesorden elg, hjort, rådyr, rein mm. Hva som velger å dukke opp på åtet får bli opp til Gud den allmektige.

Posted

Hei! Et åte som etter min erfaring er bedre til rev er diverse avskjær og leftovers fra ferskvarebutikker. Hvis man stikker innom en større butikk med stor ferskvare en halvtime før stenging på lørdag kan man være heldig å få svære sekker med kjøttpålegg, reker, fiskeslo, grilla kylling, ost, karbonader, kyllingvinger, kjøttdeig osv. Hvis man sprer dette utover åteplassen vil reven sannsynligvis komme raskere enn om du legger ut et rådyr eller en ælj.

Posted

Hva med å sette ut garn i en overbefolket fiskevann, dermed så gjør du 2 gode gjerninger på en gang, skaffer deg åte og pleier fiskevannet til det bedre.