Jump to content

Lerdue ammo


apekatt

Recommended Posts

Hei! Har en remington 870 som sliter veldig med å kaste ut Lerdue ammo fra Gamebore.

 

Det er de eneste tomhylsene den har problemer med.

 

Det er også den eneste ammunisjonen jeg har prøvd til lerduer.

 

Noen fler som har dette problemet med Pumpehagle og Billig ammo?

 

Er det noen her som har råd om hvilken ammo jeg bør bruke?

 

Har hørt at den du får på XXL er ganske bra. Saga tror jeg den heter.

 

Noen tanker her?

 

Håper på saklige svar og ingen diskusjoner om saker og ting bare anbefalinger :D

Link to comment
Share on other sites

eneste som er dumt med Gamebore er at utkasteren får ikke tak i den. akkurat som om den buler ut i messingkanten. skal prøve saga til tirsdag. så får jeg se om deg blir bedre av det.

 

 

Er ergelig å få 2 lerduer på rappen også får du ikke dratt ut tomhylsa etter første skuddet. :S

Link to comment
Share on other sites

Vil tro at det er hagla de det er noe feil med, her i Østfold er det Gamebore som gjelder på de fleste baner og de har vi ikke merket noen feil med.

Vil vel kanskje tro at du har et for trangt kammer i din hagle, prøv og få honet/polert opp kammeret vist du ikke kan se at det er noe feil med utdrager.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Har samme problem med 870 jeg også.

Det er kunn når jeg bruker hylser med kort cullit.(metall nederst på hylsa)

På nitedal ultra ts har du lang cullit der vil jeg tro at du ikke vil ha problemer.

Har hatt dette problemet siden den var ny på 70 tallet.

Link to comment
Share on other sites

Har skutt 500skudd med saga sine i min 870 og noen ganger kan det hende den ikke drar ut, det samme med nittedals leirdue ammo.

 

Har derimot gjort en liten fiks på min 870 og det er og polere forsiktig i kammeret, slik at det bli glatt, min som er en 870 super mag som er parkerisert er litt grov inni der, så en polish gjorde susen. Ta og kjenn etter om det er litt ru overflate

Link to comment
Share on other sites

Det virket som om den aktuelle hylsa satt godt inne i kammeret, og at utdrageren hadde et bra tak.

Det virket også som om hylsa hadde en litt rufsete kant med en slags ring en millimeter fra messingkanten.

Hylsa bærer tydelig preg av å være billig. Jajja, 1.25 kr er jo billig.

Får holde et øye med hvordan hylsene ser ut ved lading etterhvert som jeg spiser meg igjennom partiet.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg akkurat skutt 150 skudd fra XXl saga euro trap. og ingen kilte seg eller satt igjen.

også prøvde jeg 100 skudd fra Gamebore. Begynte å kile seg nesten med engang. enten må jeg nok justere litt på utdrageren eller bare bytte ammo.:S

 

 

Irriterende egentlig

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok dremelen og puttet på hvit poleringstupp. Etter noen få forsiktige runder ble enden av kammeret merkbart glattere i enden.

Pusset og oljet og dro ut for å prøve.

Kun en hylse av 25 hadde et svakt antydning til heng.

Prøvde også noen skudd med 32 grs 12/70 Saga tungsten maximum både i 3 o 4 hagl, ingen antydning til heng.

 

Tror ikke jeg vil anbefale denne metoden egentlig. Gjøres på eget ansvar og alt det dær.

Den lave mengden med skudd gir heller ikke noe som helst statistisk holdbar pekepinn.

 

Det eneste jeg kan si er at kammeret i min 870 er langt fra høyglanspolert, og derfor muligens har et potensiale til forbedring.

 

Om noen har en velprøvd metode for polering så si i fra.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...