Jump to content

En Norsk Diana i Afrika


Guest 30R Blaser

Recommended Posts

Fikk tak i en bok her en dag .Artig lesning. " Blandt løver og negerer i afrikas indre ". Utgitt av Sonni Krag på Gyldendals Forlag i 1931. Boken anbefales. Artig lesning om en ung norsk kvinne i Afrika - Masse jakt, løver og nesehorn. Rett og slett ei Tøff jente. :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

uOA47v829620-02.jpg

Link to comment
Share on other sites

På Villmarksmessa har det pleid å være en som selger brukte bøker og særlig gammel jaktlitteratur.

Her har jeg funnet mye interessant og jeg har handlet flere bøker om nordmenn som har hatt sitt bo og virke i Afrika, bl.a. nevnte bok om Sonni Krag.

Det er veldig artig å se hvordan jaktmoral og holdningen overfor de svarte har endret seg.

Man kan også drømme om hvilke jaktparadis disse personene virkelig opplevde.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder nordmenn/kvinner på jakt i Afrika, så har jeg sett filmene Afrikafeber og Safaridrømmen av Kristoffer Clausen. Gode filmer som kan anbefales for de søm ønsker å se nordmenn og kvinner på jakt. Forøvrig ble deler av Safaridrømmen med hun spreke jenta på jakt i Afrika vist på TV2 for litt siden. Et veldig bra program. Trailere til filmene finnes på http://www.jaktogdvd.no/

Link to comment
Share on other sites

Ligger en 5-6 eksemplarer på antikvariat.net

 

Like greit været er litt surt på nordmøre for tiden, ble jo litt lesestoff innhandlet på grunn av denne tråden :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...