Jump to content

søknad for ombyging?


lord_nuker

Recommended Posts

har en 1911 .45acp liggende som jeg ikke får brukt pga ammo mangel her jeg bor. så lurer på følgende, kan jeg benytte meg av et konverteringssett til 9mm eller 22lr uten å søke, eller må jeg søke før kjøp?

 

Du må søke om å få kjøpe slike ombygingsett, de regenes som egne våpen.

Link to comment
Share on other sites

pris første gang du søker på våpen:860 kr

pris dei neste gangene du skal søke våpen er halve prisen dvs:430 kr

pris på våpendel er 1/4 av prisen du betaler førstegang du søker våpen:215 kr

 

kan hende eg bomma med nåken kroner når eg skriver 860 i begynnelsen

Link to comment
Share on other sites

svalbard, er kun 2 45.acp pistoler her oppe, og glemte å si fra til lokal ammo dealer om at jeg trengte litt pang så får ikke tak i før om et års tid...

 

skulle gjerne ladet selv, men slik som bo situasjonen er så har jeg rett og slett ikke plass til det

Link to comment
Share on other sites

Du må søke. De regnes IKKE som eget våpen, men registreringspliktig våpendel.

 

 

Da har mitt våpenkontore lurt meg. Måtte betale fullt gebyr som om det var et eget våpen.

De har lurt deg om du kun søkte på en eller flere våpendeler, men om du i tilleg hadde inne søknad om våpen. Betaler du ett gebyr beregnet utifra det som har høyest gebyr.

 

Om du mener de har lurt deg, bør du sende brev med krav om tilbakebetaling av feil innkrevd rettsgebyr til våpenkontoret.

Link to comment
Share on other sites

svalbard, er kun 2 45.acp pistoler her oppe, og glemte å si fra til lokal ammo dealer om at jeg trengte litt pang så får ikke tak i før om et års tid...

 

skulle gjerne ladet selv, men slik som bo situasjonen er så har jeg rett og slett ikke plass til det

Er du aldri "nede" på ferie eller kortere turer? Du har jo lov til å ta med ammo i bagasjen på flyet.

Link to comment
Share on other sites

Du må søke. De regnes IKKE som eget våpen, men registreringspliktig våpendel.

 

 

Da har mitt våpenkontore lurt meg. Måtte betale fullt gebyr som om det var et eget våpen.

De har lurt deg om du kun søkte på en eller flere våpendeler, men om du i tilleg hadde inne søknad om våpen. Betaler du ett gebyr beregnet utifra det som har høyest gebyr.

 

Om du mener de har lurt deg, bør du sende brev med krav om tilbakebetaling av feil innkrevd rettsgebyr til våpenkontoret.

 

 

Hun har lurt meg, eller blingset på regelverket, jeg søkte om cal 22 ombyggingssett til en CZ75B pistol i 9 mm som jeg har fra før. Betalte kr 430,-

 

Får stikke innom damen en av dagene. Begynne snillt og hyggelig, så får man sende brev om nødvendig. Satser på at det var en glipp. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Da har mitt våpenkontore lurt meg. Måtte betale fullt gebyr som om det var et eget våpen.

 

Det var bare en glipp i stridens hete. :P Hun hadde oppdaget det selv og skrevet på søknaden at jeg skulle ha penger tilbake når jeg kom for å hente papirene. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...