Jump to content

Slug til Bever ?


Del

Recommended Posts

Det er jo lov til å skyte bever med hagle,så det skulle ikke vere noe problem med slugs heller,trur eg.

Men det vil jo bli eit heve....høl i`n vi e tru :lol:

Har sett ein som har skøte bever med 500 nitro,traff ikke beveren,men den låg der livlaus.

Link to comment
Share on other sites

slug til bever vil jeg fraråde på det sterkeste.... blinken er ikke særlig stor, så både det å ha presisjon nok og ikke minst det å kjenne kulebanen til denne klumpen er ikke bra.

 

Dersom du på død og liv vil jakte bever med slugs så håper jeg du skyter på den i vannet for da er det mer enten eller, enten er du i hodet på den eller så bommer du.... på land kan du skadeskyte stygt. men hagle med mange små hagl er etter min erfaring noe av det bedre på bever på korte hold, hagl nr 6 og så en patron som har så mange hagl som mulig og gjerne hardt ladd om du av en eller annen grund må bruke hagle på bever...

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har prøvd slugs til beverjakt? Er det presist nok, og hva blir maksimalt skuddhold? Er det i det hele tatt lovlig?

 

På forhånd takk for svar!

 

Til tross for hva enkelte mener så er slugs ikke tillat til annet enn rådyr og villsvin i Norge. Stenger derfor tråden for ytterlige synspunkter.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...