Jump to content

Beretta A400 Xplor Unico VS Franchi Fast


Aannerud

Recommended Posts

Hei

 

Jeg stillte opp utenfor Jakt og friluft på Gjøvik kl 04.30 i dag og ble eier av Beretta A400 Xplor Unico ti 9900,-:) Hadde lest meg opp på Franchi Fast og gjort all mulig research på den hagla og bestemt meg for den, hadde tilåmed lagt den av på Jakt og Friluft, men tok en helomvending da tilbudet på Beretta A400 Xplor Unico 12/89 kom. Var en tur innom Turut og prøveholdt disse to haglene og fikk med en gang følelsen av kvalitet når jeg gikk fra Franchi til Beretta, sier ikke att Franchi er av dårlig kvalitet altså, var igrunn denne hagla jeg hadde bestemt meg for, men det var bare det intrykket jeg satt igjen med etter en rask titt på disse, og valget falt på Berettan. den passer meg bra og jeg har allerede skutt en pakke med 24g patroner uten vekslings problemer:) (Har ny opererte øyer så synet er rimelig redusert og har derfor ikke funnet ut om jeg treffer bra med den) Noe av grunnen til att jeg hadde bestemt meg for Franchi var pga att den var rekyldreven og jeg tenkte att det kanskje ble litt mindre møkk og børsepuss med denne, men så ble det alikevell gass og derfor lurer jeg på hvilke synspunkter dere har om Beretta A400 Xplor Unico VS Franchi Fast, +/-..

 

Lurer bare for morro skyld da dette vart en bråbestemmelse og jeg igrunn finner lite info om Beretta A400 Xplor Unico ift Franchi Fast

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

jeg har franchi predator (synth) helt like franchi fast men bare i synth stokk.. Beretta er sikkert bra den. er 2 stk på banen der jeg skyter som har fått vekslings feil noen ganger.. er litt mer vedlikehold med gass halvautomat da. men alle som kjøper nye våpen, pusser jo dem uansett.. håper du blir fornøyd :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen erfaring med Franchi. Men jeg har en A400 Xplor som jeg ikke har pusset siden i fjord. Hittil i år er jeg opp i 900 skudd. (begynner å bli møkkete :mrgreen: )

 

Mulig jeg er heldig, men jeg har aldri hatt en eneste feilfunksjon eller feilmating. God å skyte med er den og :D

Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut! får du 3+1 24g i børsa eller? selgeren snakka om att noen av de hadde sperre v bulk i magasinrøret og att man derfor ikke fikk mer en 2+1 i noen.. litt rart syns jeg men var heldigvis ikke sånn på min:)

 

mvh

Aannerud

 

Jeg var litt uheldig og fikk en med sperre. Hadde jo vært kult med en patron til, men ingen krise :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg var litt uheldig og fikk en med sperre. Hadde jo vært kult med en patron til, men ingen krise

 

Nei det er jo ikke det, men syns det er litt rart att det blir gjort! er det ikke mulig og retteut bulkene heller? vis man f.eks lager en bolt med avrunding i enden som passer akkurat i røret og slår den nedover? evt dunke litt på yttersiden av bulkene når bolten er i.. det hadde nok jeg kommettil og gjort om det var sånn på min..

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Fant noen filmer på youtube der de sier att gass systemet de bruker er mye rensligere enn tidligere, noen av dere som har skutt litt med hagla som har noen erfaring med dette?

 

Link til filmene

" target="_blank

 

" target="_blank

 

Les høyere opp i tråden...

-Hittil i år er jeg opp i 900 skudd

-ikke har pusset siden i fjord

-aldri hatt en eneste feilfunksjon eller feilmating

-begynner å bli møkkete :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Når man ikke pusser hagla etter bruk øker muligheten for korrosjon, slitasje og funksjonsfeil. Så man burde alltid pusse etter skyting.

Men dette er en test. Skal pusse når den har gått 1000 skudd. Hittil ingen anmerkninger utenom at den begynner å bli møkkete.

 

Jeg kan ta et bilde av hagla viss det er ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

Når man ikke pusser hagla etter bruk øker muligheten for korrosjon, slitasje og funksjonsfeil. Så man burde alltid pusse etter skyting.

Men dette er en test. Skal pusse når den har gått 1000 skudd. Hittil ingen anmerkninger utenom at den begynner å bli møkkete.

 

Jeg kan ta et bilde av hagla viss det er ønskelig.

He he... Bra. Men en hagle bør vel klare 1000 skudd mellom vær pussing? Pusser ikke min 686 etter hver tur på bane, gjor ikke det med 682 heller, og regne med å ikke gjøre det med den nye a400... Syns dem bør tåle såpass. Så det er jo bra reklame for hagla, vis andre MÅ PUSSE oftere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...