Jump to content

Jaktbutikker svinesund?


Ørret

Recommended Posts

Dårlig med jakt, fiske skytterutstyr til salgs i Svinesund og på Nordby. Tv-boden er nevnt og det er vel eneste på Svinesund. På Nordby å er det vel noe fiskeutstyr på Hobbex, noe friluftsutstyr på Intersport. Er forsåvitt en del friluftsklär og få kjöpt på Nordby som til tider er rimelige. Järnia på Nordby har kansje noe fiskeutstyr.

 

Ammo er det til salgs i Skee, like sör Strömstad på E6 (mener han fortsatt driver på), men det er da ikke butikk uten salg hjemifra i mindre skala. Handlet alltid derifra for 15-20 år siden når jeg drev på med Leirdueskyting og rifle.

 

Men når jeg skall ha friluftsutstyr er det i Göteborg, eller norske G-sport ved Svingenskogen i Halden eller XXL i Sarpsborg jeg normalt handler på.

 

Lenge siden jeg fisket, men det finnes nok fortsatt fiskeutstyr og få kjöpt i Strömstad by. I. Hanssons skeppshandel i bukten har nok en del. (nye eiere til den butikken nå, de som tidligere drev Sigmaskin på Veteranen i Svinesund)

Link to comment
Share on other sites

TV Boden er heller bedrøvelig.. Kjøpte noe ammunisjon der nettopp, faktisk dyrere enn i Norge.

 

"Sigmaskin" som ligger ved siden av har visstnok også noe, men etter å ha sett prisene til naboen gadd jeg ikke å sjekke..

Det ligger noen tråder om harry handel på kammeret, ett søk på f.eks "Svinesund" gir sikkert en del treff.

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig opplevd å finne ammo billigere i Sverige..de regner vel med at Nordmenn tror ALT er billigere der og skrur opp prisene!

 

Grensehandelen gjør som alle andre bedrifter, de anpasser seg til konkurrentene vettu, konkurrentene er jo norske butiker i dette tilfeldet. Siden er det faktisk slik att allt er ikke billigere i Sverige :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

ingen problem med å kjøpe ammunisjon og ta den lovlig inn i kongeriket.

jeg sendte mail til politiet i bodø ( bor i Salten politidistrikt) om hva jeg skal /må gjøre for å kunne kjøpe ammunisjon lovlig i sverige om jeg drar dit en tur. her er svaret jeg fikk ( kopiert rett fra mailen) :

 

Hei.

Det søkes på skjema:

"Søknad om tillatelse til ervervsmessig innførsel av skytevåpen, våpendeler eller ammunisjon."

til Politimesteren i Salten. Søknaden er gyldig i 3 mnd og leveres Tollvesnet ved grensepassering.

Mvh

xxxxxx xxxxxxx

Politixxxxxxxxxxxxx

Salten politidistrikt

Politihuset i Bodø

 

men da jeg leste på dette skjemaet så virket det som å være for de som vil importere for salg. ikke for meg som bare vil ha muligheten til å stikke innom en jaktbutikk og eventuelt gjøre et godt kjøp. så jeg sendte xxxxxx en ny mail om det og fikk da tilbake en mail (igjen kopiert ordrett fra mailen):

Hei Bjørn.

Jeg tenker vi bare bruker det samme skjemate og så skriver du IKKE ervervsmessig på skjemaet. Tilføyer IKKE. Jeg oppfatter at det du trenger er en tillatelse fra politiet m/ stempel som du må forevise ved grensepassering.

Med vennlig hilsen

xxxxxx xxxxxx

Politixxxxxxxx

Salten politidistrikt

Politihuset i Bodø

 

Var så innom på Tollstasjonen i Junkerdal og spurte der om hva de ville godta på en slik tillatelse. forklarte at om jeg fikk en tillatelse og dro til sverige på handling så ville det jo være umulig å vite type (norma, laupa , osv) før jeg eventuelt så hva som ble solgt der jeg kom innom. han på tollkontoret sa da at om jeg fikk en tillatelse på eks 100patroner kaliber 30-06 så ville de ikke ha noe å utsette på det det var antall patroner og kaliber de var ute etter å se tillatelse til. uavhengig om det er norma eller noe annet merke. Såfremst den ammunisjonen var lovlig i Norge såklart.

 

håper folk forstår hva jeg prøver å belyse. vet ikke reglene som søta bror har for meg å få kjøpt ammunisjon i Sverige. men det får jeg forhåpentligvis snart vite :)

hilsen Bjørn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...