Jump to content

Låskasse til fortolling


Cloud

Recommended Posts

Heisann. Jeg hadde for noen måneder tilbake bestillt meg en slik --> http://www.northeasternarms.com/platforms.php?plat=ruger∂=CH0001

til min ruger 10/22.

Den har tydeligvis vært på tollkontorets lager i over 2 måneder.

 

I dag fikk jeg brev der det sto:

TOLLVESENET KREVER INNFØRSELSTILLATELSE PÅ LØSEKASSE TIL VÅPEN.

 

Er dette chassiet definert som låsekasse eller er det bare de som tuller?

I så tilfelle, hvordan skaffer jeg innførselstillatelse om jeg skulle trenge det?

 

Har tidligere kjøpt denne http://www.atigunstocks.com/p-258-ruger ... stock.aspx" target="_blank uten noe som helst krav om slik tillatelse.

 

Setter pris på klok hjelp.

 

Mvh. Frank

Link to comment
Share on other sites

Du må bare forklare dem at man ikke kan montere sluttstykke i den, men at den krever at man monterer en låskasse inn i den. Ta en telefon, det hjelper. Skal gjelde samme regler som for innførsel av riflestokk.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Oki. Takk for et raskt og fint svar. Skal prøve å ringe de i morgen.

 

Har prøvd å både ringe å sende mail til tollkontoret tidligere uten suksess. Makan til sløv gjeng som jobber der virker det som.

 

Men håper de hører på litt fornuft da.

 

Mvh. Frank

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen. Jeg tok kontakt med Postfortolling og Customer Service Claims > 0001 Oslo, og fikk 2 forskjellige svar.

 

I den ene sto det:

 

Hei

Jeg har snakket med tollavdelingen som ville legge saken fram for Tollvesenet på nytt med disse opplysningene. De lovte å sende deg en mail i løpet av dagen om utfallet.

 

Med vennlig hilsen

 

Janne

 

og i den andre sto det:

 

Hei.

 

Tollvesenet har åpnet sendingen, og de mener det er en låskasse og krever følgelig innførselstillatelse på denne.

 

Mvh Postfortolling

 

 

maken til arroganse. De MENER. Det er da vel revnende likegyldig hva de mener, så lenge saken er en annen vel?!

 

Noen som har forslag til framgang videre?

 

Mvh. Frank

Link to comment
Share on other sites

Uff. Fikk en sur telefon fra de nå, med en inkompetent sløving som begynte å sitere loven til meg, og sa at DETTE ER EN LÅSKASSE.

 

Jeg måtte bare krangle å si nei. De sa at de hadde vært på hjemmesiden å kikket, og der sto det vistnok at d var en låskasse, noe som er rent skitprat.

 

Han begynte så og sammenligne delen med både en upper og en lower til AR-15 av en eller annen grunn.

 

Han sa også at det så for trangt ut for og få låskassa nedi der. Jeg måtte bare le da.

 

Han konkluderte med å si at han ikke ville ta noen avgjørelse og ville sende saken videre til noen andre.

 

Jeg kom selfølgelig ikke på og be han se på bruksanvisningen, men det var en god ide.

 

Frustrert og oppgitt over norsk toll/tull.

 

Om de ikke konkluderer med noe fornufig snart, blir det en sint telefon til politiet.

 

Mvh. Frank

Link to comment
Share on other sites

Fikk sjøl en Mcmillan stokk i posten igår. Kjøpt brukt fra en privat person i Colorado. Min lå i postkassa 1 uke og 2 dager etterpå jeg bestillte den. Regna med noe tid og pes med tollvesenet, men rett hjem på døra etter litt over en uke. Bra ikke jeg måtte kjempe mot myndighetene da!.

Link to comment
Share on other sites

Bskrivelsen på nettet med "has threading to mount tube" eller hva det var gjør jo at en uinnvidd kan tolke dette som at man monterer et løp på den. Det er ikke alle som er innforstått med at AR15 kan ha et rørformet "fortre", men det er ingen grunn til å ikke vise rimelig høflighet i en telefonsamtale. Får håpe neste ledd har mer kunnskap og at det ikke sitter enda en verdensmester der. Forstår også at en tollfunksjonær ikke tør å ta avgjørelser når han ikke forstår hva det dreier seg om.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Ikke bruk postfortolling.

Bestilte pistolmagasiner fra Tyskland i fjor. Firmaet sendte bestillingen dagen etter.

I min uvitenhet trodde jeg det var praktisk at posten tok hånd om tollbehandlingen.

Neida, 3 -tre- måneder med krangling tok det.

Viste fram papirene på den lokale tollbua, og de skjønte ikke hva posten rotet med. (men pakken var

jo da dessverre allerede i postens klamme favntak)

Fikk ikke magasinene før jeg sendte klagebrev til Post- og teletilsynet, samt postdirektoratet.

 

NB: Postfortolling og tollvesenet er 2 forskjellige etater.

 

I det siste brevet fra posten, gjør de meg oppmerksom på at jeg har mulighet til å bruke den

lokale tollstasjonen til tollbehandling.

 

Nokså spesielt at en bedrift henviser til muligheten til å bruke en økonomisk konkurrent.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...