Jump to content

Hvordan ''sikte'' på dua?


dimex

Recommended Posts

Dua oppe på kornet gir pulver. Ikke slipp den for langt ifra deg, da kan den slippe igjennom skura. Skyt på papp med den trangborringen og de patronene du bruker, så ser du ca hvor langt unna den kan være før det blir vanskelig å knuse den.

Link to comment
Share on other sites

Hei dette kommer an på hvordan hagle er tilpasset deg, med flat skinne(du ser bare korn ikke noe av skinna) kan du gå helt opp i dua, vist du ser en del av skinna må du jo ligge en del under dua for å treffe.

Flat skinne er å foretrekke da slipper du og tenke på slike ting å bare gå helt opp i dua.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skyt på plakat så ser du hvor skura sitter i forhold til siktepunkt. Høy kolbe ser mye skinne skuddet sitter over siktepunkt. Flat skinne skur sitter i punktet. Skyter du fort så er det fordel med masse skinne. Dua er i stigning når skuddet går og dermed er det fordel at skur sitter høyere. Jeg skyter med høy kolbe og min erfaring er at jeg går fortsatt helt opp i dua når skuddet går. Og da for du morsomme treffere. Men skyter du sent så dua er flat eller på tur ned igjen er det en klar fordel med flat skinne. Og skyter du mye sti og skeet ville jeg satset på en flat skinne. Håper dette hjelper deg litt.

 

Mvh

Morten

Link to comment
Share on other sites

Skyter du fort så er det fordel med masse skinne. Dua er i stigning når skuddet går og dermed er det fordel at skur sitter høyere.

 

Skyter man fort har man også mye fart i børsa så man behøver absolutt ingen høy skinne!

Jeg er vel en av de raskeste skytterne og skyter med flat skinne, jeg går helt opp i dua og får kjempetreffer.

Har du f.eks sett Leif K. skyte? Traff 150 av 150 På NM nå og han skyter da meget raskt med helt flat skinne :wink:

Link to comment
Share on other sites

Skyter man fort har man også mye fart i børsa så man behøver absolutt ingen høy skinne!

Jeg er vel en av de raskeste skytterne og skyter med flat skinne, jeg går helt opp i dua og får kjempetreffer.

Har du f.eks sett Leif K. skyte? Traff 150 av 150 På NM nå og han skyter da meget raskt med helt flat skinne.

 

Ingen som MÅ ha høy kolbe. Er bare en fordel på duer i stigning da du skyter med hele skura og ikke bare toppen av skura.

Du for bare rett og slett litt større marginer for å treffe den dua ved ett litt dårlig skudd. Har skutt 25 mange ganger med ei børse jeg bare så i låsakassa på når jeg monterte, så alt er mulig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...