Jump to content

Hunden tisser ikke i hundegården


Ilatad

Recommended Posts

Har nettopp bygd ny hundegård til hunden min.

Nå virker det som han kvier seg for å tisse i hundegården. Med en gang jeg slipper han ut på plena tisser han. Har noen forslag til hvordan jeg kan få hunden til å tisse i hundegården?

Hundegården består av singel

Link to comment
Share on other sites

Ares kvier seg for å tisse på plena der løpestrengen hans er, så jeg ser problemet. Bikkjer er i utgangspunktet (faktisk) renslige av seg, og liker ikke å gjøre fra seg der de oppholder seg. Litt søkt forslag; hva med å legge noe med tisselukta hans i en krok av hundegården der du vil ha han til å gjøre fra seg? La han tisse på noe, og legg det i en krok. Hvem vet, kanskje det virker og at han godtar det som tissehjørnet? :D

 

- Sett en liten stolpesak eller en stubbe i det hjørnet også, eller enda bedre; en lyktestolpe! Da MÅ hannbikkjer pisse! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Mange gode tips og mye tull som vanlig :mrgreen:

Han tisser vel om han står der lenge nokk ja. Prøvde det igår, da var han hele dagen i hundegården uten å slå lens.

 

Bikkja vår er på samme måten. Om han står der så lenge at han ikke klarer å holde, så løfter han foten så høyt han kan, og pisser ut gjennom gjerdet. Men han klarer jammen å holde seg en stund. Vi pleier bare å leie han rundt nabotomten før og etter han er i hundegården. Skal bli oppstyr den dagen de endelig begynner med husbygging der, ett måls tomt, og bikkja vår ser på det som privat toalett ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...