Jump to content

Hjelp til kjøp av Choker(Briley) til Figurjakt


Jonas Huser

Recommended Posts

Hei, jeg skal kjøpe ny choke til hagla(Beretta AL 391 urika 2) mi. har hørt at Briley choker skal være ganske populære. men hvor lønner det seg å kjøpe dem billigst ? :) og hvilken type bruker jeg?Beretta mobile choke, beretta optima HP, Beretta optima eller beretta optima plus?

Takk for svar på forrhånd ;)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei Jonas og velkommen til forumet. :)

 

Jeg har kjøpt mine Briley's fra Performance Shooting i Usa, der koster de ca halvparten av hva du må betale her hjemme. Har gjort en 4 - 5 bestillinger derfra uten problemer, etter ca 14 dager er varene på postkontoret. Handler du for $100 eller mer er det fri frakt.

 

Tror vi har snakket sammen før i dag under stevnet på Vang.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Choker til Beretta er ikke min sterke side, men det kommer sikkert noen innom tråden som har peiling på hvilke du skal ha.

 

Fornøyd, mistet 3 poeng og ble nr 2 så vidt jeg vet, måtte reise før premieutdelingen.

Det går litt opp og ned vet du, men neste gang tar du dem. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har din Hagle slike korte choker 5 cm på innsiden av løpet?

mobilchoke.jpg

 

Da er det vel bla. disse du kan bruke http://www.beverensport.no/default.pl?s ... ageId=1479" target="_blank" target="_blank

 

Til figurjakt vist det er det du skal bruke dem til syns jeg de lange svarte standard chokene til Beretta (De som stikker 5 Cm på utsiden) fungerer greit.

 

Her ser du korte og lange.

images?q=tbn:ANd9GcRj0YyVt60SiK5SfkwRgdAiGGignwu7QuCsYY7u6ZH1-eFiFDo

Link to comment
Share on other sites

Det er de chokene på bildet jeg har med 5 cm på innsiden. Har sett på dissa også, men vil gjerne vite hvilken av Optima, Optima pluss, Mobile eller Optima HP chokene som passer? :) og hvilken av disse optima osv passer best til figurjakt? men bra dere kommer med anbefalinger til figurjakt ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Løfter denne tråden igjen, da jeg har bestillt choker for en formue hos http://www.performanceshootinghq.com/ og mottatt disse i dag.

 

Det første jeg la merke til var teksen på choken: "NOT FOR STEEL SHOT" Hva i helv...! Selger de choker for $100 som ikke tåler stål? Vi her på berget bruker jo nesten ikke annet på banen.

 

Det går ihvertfall ikke fram av denne siden at de ikke tåler stål: http://www.performanceshootinghq.com/br ... choke.aspx

Har jeg dreti på draget nå?

Link to comment
Share on other sites

titanchokene mine tåler stål, bare til info..

Hva slags choker er dette da?

 

Det jeg er usikker på, er om denne påskriften NOT FOR STEEL SHOT en myntet på hardt ladede jaktpatroner med stål, og diverse hevyshot.

Om 24g lerdueskudd er uproblematisk, så kan chokene være rene konkurransechoker for meg.

 

Jeg skriver også i en tilsvarende tråd på lerdueskyting.com for å nå flest mulig http://lerdueskyting.com/forum/viewtopi ... 2322#12322

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Plukker opp denne tråden igjen fordi jeg er på jakt etter nye choker selv til konkurransseskyting. Har prøvd å undersøke litt rundt omkring, og virker som om det er "titanium" som er grunnen til at stål er fyfy etter det jeg kan skjønne. Så over til mitt spm: Er det noen her inne som har erfaringer med Briley sine Helix-choker? Har det noe for seg mon tro med disse spesielle porting-mønstrene?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...