Jump to content

BILLIG kikkert til luftrifle god nok?


barerobert

Recommended Posts

Heisann, jeg har ei gammel http://www.toolfarm.no/?PageID=224&ItemID=879<--Baikal liggende som jeg tenkte å sette i stand til guttungen.

 

Jeg fant da denne billige kikkerten og lurer på om den er god nok?

Det er en veldig billig (les: antas å ikke være av beste kvalitet) kikkert, men hadde håp om at den ville fungere til en 5åring som skal lære seg å skyte :)

 

http://www.toolfarm.no/?PageID=254&ItemID=703

Link to comment
Share on other sites

Bare vit at rekylen i fjærluftgevær kan ødelegge sikter som funker helt greit på storviltrifler. Hvis du vil ha et sikte som er laget for å tåle denne rekylen uten å pantsette hus og hjem, så se på "BSA Essential"-serien. Hvis du går på eBay, så hender det at noen staver "Essential" feil, så det kan lønne seg å se etter "Essencial" etc. også.

 

Når har jeg benyttet et 800-kroners Bushnell-sikte på en Diana M48 uten problemer, men jeg fikk aldri skutt mengder med det våpenet...

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Disse er billigere..å vil funke godt nokk til tenkt bruk for en 5 åring :)

http://www.dealextreme.com/p/4x20-rifle-scope-6280" target="_blank" target="_blank

Ett slikt fulgte med ett luftgevær jeg kjøpte til poden på Jula (på tilbud til 399,- om jeg ikke husker feil). Siktet representerer kinesisk masseproduksjon på sitt verste.. Eneste fordelen jeg kan se med dette siktet, er at alt bortsett fra to små justerings skruer går i plast avfallet.

Kikkertsiktet er i plast, linsene er i plast, diameteren er 20mm og retikkelen er ett kryss uten stolper.

Denne kjøpte jeg for å erstatte kikkerten over. Den ankom med Tasco logo.. selvsagt ingen stor høydare, men fugerer greit.

 

 

Edit;

Har en Bushnell Sportsman 3-9x40 som jeg gjerne donerer til sønnen din. Dere trenger da montasje som passer. Gi beskjed om det er av interesse:)

Link to comment
Share on other sites

Oi... Det var da generøst :)

 

Som student (les: pengeslank) takker jeg mer enn gjerne ja til et slikt tilbud :)

Har sett at mange har tråder om våpen som er reparert. Jeg tror nesten jeg starter en slik om den gamle plastBaikalen. Seff med referanser til bidragsytere :)

 

Takk igjen :) Og en gang til :)

Link to comment
Share on other sites

Den Baikalen er et utrolig morsom luftvåpen, har en selv og den skyter meget presist.

Er ikke no masseødeleggelsesvåpen da den er svært svak, men den har et veldig bra avtrekk og ar utrolig lett å spenne opp. Man kan sitte å skyte i timesvis.

 

Putter du på en grei kikkert har du mye moro med en slik.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Disse er billigere..å vil funke godt nokk til tenkt bruk for en 5 åring :)

http://www.dealextreme.com/p/4x20-rifle-scope-6280" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Ett slikt fulgte med ett luftgevær jeg kjøpte til poden på Jula (på tilbud til 399,- om jeg ikke husker feil). Siktet representerer kinesisk masseproduksjon på sitt verste.. Eneste fordelen jeg kan se med dette siktet, er at alt bortsett fra to små justerings skruer går i plast avfallet.

Kikkertsiktet er i plast, linsene er i plast, diameteren er 20mm og retikkelen er ett kryss uten stolper.

 

Trur ikkje det er akkurat samme sikte. Eg har kjøpt det som er linka til hos DealExtreme, og det er i metall. Det er også merka "Tasco" :wink: Konklusjonen din er eg derimot heilt enig i, siktet er fullstendig ubrukeleg og ikkje eigna til anna enn å auke avfallsmengda her på kloden.

 

Har kjøpt diverse andre sikter frå DealExtreme også (rødpunktsikter og lasersikter), og dei er utan unntak fullstendig utan bruksverdi. Styr unna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...