Jump to content

Berger 300grs .338 er tilbake i ny utgave


Sauer 150

Recommended Posts

Fikk akkurat en gledelig nyhet fra Berger om at deres nye forbedrede 300grs kule til høyhastighets.338 patronene som Lapua/RUM/edge osv er tilbake i løpet av ca 30 dager.

 

I følge Brian var de nå testet til 3400f/s med en meget kraftig mantel og er nå endel av Bergers nye Tactical OTM linje.

 

Der kommer det også en 230grs . 308" kule for de som er interessert. Den har nok BC til å hamle opp med de fleste og løfter nok de store 300'ene opp i klasse med de beste .338 kaliberne balistisk sett. Sistnevnte var dessverre svindyr så fortsatt blir nok 208 A-Max og MK utgavene i de tyngste vektene de mest brukte.

 

.338 kulene blir i samme prisklasse som Scenar/Matchking av det jeg kunne se og vil antagelig bli en hard konkurrent til disse i langholdsmarkedet

 

Sikler fælt på en Steyr SSG 08 selv om dagen etter de kom inn døra i forrige uke. Gutterigg med stor G er den beste beskrivelsen jeg kan gi på den

Link to comment
Share on other sites

Jeg antar at både Midway og Hjemmelading vil ha/få/skaffe disse produktene?

 

Vi dvs JD har ihvertfall tidligere hatt muligheten til å bestille alle Berger produkter som distributor, men det har ikke passet i sortimentet vårt og har følgelig ikke vært aktuelt. Berger er premium produkter med der tilhørende priser og erfaring tilsier ikke at det hovedfokuset for majoriteten av hjemmeladerne.

 

Personlig er jeg så sær at jeg betaler gjerne 1,- ekstra pr kule om jeg tror resultatet kan bli ørlite bedre, men føler nok det er ett stykke på siden av normen.

Link to comment
Share on other sites

Får du de ned i 8 kr stk i 338 så prøver jeg gjerne noen, men blir de noe særlig dyrere så holder jeg meg til 300 grain Scenar, da denne ser ut til å gå godt i rifla mi. Landrø selger tross alt Scenar for 7,25, og jeg er av typen som gjerne skyter mye, så da blir prisen også viktig. Løpet er ikke varmt før du ikke kan ta i det...:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er alltid veldig imponert når noen omtaler slike som jobber hos Berger med fornavn. Kjenner du ham, eller er dere bare dus?

Berger har gått på en kjempesmell med sin 338 serie, og havnet i kompani med en rekke andre kuleprodusenter som har lovet mer enn de kunne levere.

Heldigvis har de flere produkter som folk vil ha.

Det er fabelaktig med midway, når det virker. På Berger virker det ikke. Jeg har enda tilgode å lykkes med en bestilling på 6,5mm kuler hos dem. Da jeg har ringt har de ikke kunnet si noe om levering.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er alltid veldig imponert når noen omtaler slike som jobber hos Berger med fornavn. Kjenner du ham, eller er dere bare dus?

 

Dette er en liten bransje og har en vært med noen år og andre forstår at her kommer det likesinnede er ikke gapet fra Norge til USA stort. Når samtalene er fra en "nerd" til en annen er det veldig fort å finne tonen. Dus - ja ihvertfall nok til å ta en tur ut etter messene stenger, juge, se på damene og svinge ett beger eller to. Om de jobber på Berger eller andre plasser er det slik denne bransjen er i utlandet i hvertfall.

 

Innenlands er nok situasjonen en annen - mye drittslenging, baksnakking og useriøsiteter som foregår i kulissene. Derfor er det enklere å forholde seg til produsenter og store distributører som har ett annet fokus og er mest opptatt av å drive forretning - ikke all støyen rundt.

 

Berger har gått på en kjempesmell med sin 338 serie, og havnet i kompani med en rekke andre kuleprodusenter som har lovet mer enn de kunne levere.

Heldigvis har de flere produkter som folk vil ha.

 

At de gikk på en smell med 338 kulene er det liten tvil om. Men om de tåler 3400f/s uten problemer så skal alle opp til og med Allen Mag eiere ha muligheten til å skyte langt.

 

På Berger virker det ikke. Jeg har enda tilgode å lykkes med en bestilling på 6,5mm kuler hos dem. Da jeg har ringt har de ikke kunnet si noe om levering

 

Da kan det være andre grunner til at det er vanskelig. Midway her hjemme er jo litt lenger ut i kjeden enn i USA og det kan være at produkter med stor etterspørsel blir solgt tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...