Jump to content

Nybegynner hjemmelading


Münsterjeger

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg skal forhåpenligvis til helgen kjøpe meg et ladesett.

Har da sett på Redding Big Bos De Luxe kit.

Tenker jeg kal gå for det, så tråden går ikke ut på hvilket sett. ;)

 

Hvilke dier må jeg ha? Får tilsendt et RCBS diesett i 223. Har skjnt at RCBS er bra? Men går det på min pressse?

Vil tro at gjengene passer om hverandre.

 

Jeg kikket litt rundt på kuler istad, og fant kuler i 223 og 224. Hvem av disse skal jeg ha?

Mener å ha lest her på forumet i tråder omhandlet 223, at kula er i 224. Så tips her mottaes med stor takk!

 

Har også kjøpt hjemmelader DVDen til JH&V.

Kommer til å følge tips fra denne. Synes den var god i forhold til hva dere andre erfarne krever av informasjon og gjennomgang en slik "tour".

Link to comment
Share on other sites

Hvilke dier må jeg ha? Får tilsendt et RCBS diesett i 223. Har skjnt at RCBS er bra? Men går det på min pressse?

Vil tro at gjengene passer om hverandre.

Gjengene passor om hverandre. RCBS er ok - regner med at du skal helpresse hylsene siden du ikke skriver noe annet. Jeg ville etterhvert vurdert å halspresse - du får mye enklere ladeprosess uten smøring av hylser, og sannsynligvis bedre presisjon også. LEE Collet Die er et hett tips, det samme er Redding NS-dier (Neck Sizing Die). Videoen du referer til har jeg aldri sett, men hørt er bra. Jeg ville uansett kjøpt Ladeboken - så har du et refaranseverk å slå opp i når du lurer på noe. Ladedata (trykkmålte sådan) får du på kjøpet.

 

Lykke til, og velkommen til en givende hobby som hjemmelader :-)

Link to comment
Share on other sites

Ladeboken har jeg hatt siden jul, så den er skamlest fra perm til perm.. Flere ganger..

 

Blir spennende å sette de første hylsene i pressa.

Bestilte pressa idag.

Bestilte dette fra USA, men vet det har vært mye problemer med sporten våres, og det å handle over there.

Kan ejg forvente at ordreren kommer gjennom?

Bestilt hos DNRsports.

 

Gikk greit å legge inn land, adresse og betale via deres nettbutikk. Har blitt anbefalt denne butikken fra flere.

Bestilte med meg et Redding DeLuxe Diesett. Med 3 dier. Hørtes hvertfall veldig bra ut. ;)

Eller har jeg for høye forventninger om å mkotta pakke?

Link to comment
Share on other sites

Det Redding-settet koster 3.995 hos jaktdepotet, og de leverer i løpet av 1 uke (ca). Der følger også Reddings ladebok med.

 

Har akkurat bestilt dette settet hos Jaktdepotet og håper jeg skal få det i løpet av ett par dager nå. Hovedgrunnen til at jeg gikk for Redding er kruttmålet. Fra før har jeg ett Lyman-sett som jeg er godt fornøyd med.

 

c",)

Link to comment
Share on other sites

Det Redding-settet koster 3.995 hos jaktdepotet, og de leverer i løpet av 1 uke (ca). Der følger også Reddings ladebok med.

 

Har akkurat bestilt dette settet hos Jaktdepotet og håper jeg skal få det i løpet av ett par dager nå. Hovedgrunnen til at jeg gikk for Redding er kruttmålet. Fra før har jeg ett Lyman-sett som jeg er godt fornøyd med.

 

c",)

 

Joda, ringte depotet idag. De måtte hente inn fra grossist og kunne levere på ca en uke. Eller hvordan det var..

Så da sjekket jeg prisen på settet i statene.. Lå på 390$ Legg på 25% moms og 140$ i frakt så har du prisen. Ca 3390.. Ikke mye å spare på det, men slang på et deluxe dieset, så kom prisen på 4100 ferdig tolla og frakta. Altså, jeg sparer verdien i et dieset. Tiden før jeg får det blir det samme +/-, så tenkte hvorfor ikke. Hvis ikke bestiller jeg et fra Depotet.

 

Kjøpte med meg noen kuler og tennhetter idag. Så da er jeg egentlig klar.

Pleier det å følge med hylseholder i diesettet, eller må jeg kjøpe dette utenom?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...