Jump to content

Lite nøyaktig Lee Perfect Powder Measure - what to do?


fredrik

Recommended Posts

Har nå begynt å lade med noe grovere krutt enn før, N160. Dette har gitt noe unøyaktige doseringer fra min Lee Perfect Powder Measure. Er det noe jeg kan justere på, rense eller fikse på annen måte for å få det til å gå mere gjevnt? Sitter nå å kontrollveier hver enkelt ladning, og variasjonene er over 1gr, som blir lite presist.

 

EDIT: Sitter å ser på Redding #3, går for å være bra.. Spørs om ikke den vil bli bestilt inn..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har nå begynt å lade med noe grovere krutt enn før, N160. Dette har gitt noe unøyaktige doseringer fra min Lee Perfect Powder Measure. Er det noe jeg kan justere på, rense eller fikse på annen måte for å få det til å gå mere gjevnt? Sitter nå å kontrollveier hver enkelt ladning, og variasjonene er over 1gr, som blir lite presist.

Den skruen som sitter på ''sveivhuset''. Eg strama den ørlite, og vips blei mitt meir presist. Til og med skytterlagskrut som minner meir om pukkstein går greit no :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Du får gjere som ein annen brukar her inne gjorde. kjøp ein vibrator på kondomeriet og tape den fast på kruttmålet, så får du kanskje litt jevnere ladninger.. :mrgreen:

 

Eg pleier å knipse 2-3 gonger på hendelen, kvar gong den er oppe og kvar gong etter at kruttet er falt ned i hylsa også, for å få meir jevn ladning, eg har variasjoner på 0.2-0.4 grain, det er ikkje så aller værst.. :)

Link to comment
Share on other sites

Fikk det faktisk til! Jeg åpna hele skiten, var en del groms inni der. Om det var derfor vet jeg ikke, men nå er den presis, akkurat som din, 0,2-0,4. Og det er jo greit nok i massevis til masseproduksjon, men strekker ikke til, slik som nå, når jeg prøver å finne grom-ladninga. :) Så jeg kontrollveier.

 

Men har modifisert den elektroniske vekta mi litt, slik at en kopp fra en sprayboks passer perfekt på den. Så nå går det svært fort å kontrollveie. Vekta står rett under kruttmålet. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...