Jump to content

CZ Varmint 22 Lr


Blaser_308

Recommended Posts

Har en 22lr Varmint, som skyter stygg godt :D , MEN han kaster hylsene rett opp i mellomrøret på kikkerten, og da falle hylsa mange ganger ned i kammeret igjen, og kiler seg med neste kamret patron. Noen tips om å løs det problemet :?::?:

 

Bolten har to utdrager haker for å dra ut tomgodset. Er det mulig å fjærne den ene, slik at den kaster hylse mer horrisontalt ut til høyre :?: Tenker å fjerne den på venstre side.

 

Noen som har samme problem :?::?:

 

Kikkerten er montert så lavt som mulig. Får et Rizla papir mellom løp, og objektiv. Da har jeg god kinn kontakt på kolben, og skyter godt. Har ikke lyst til å bruke høyere montasje :wink: .

Link to comment
Share on other sites

det er en liten tapp som står opp (se på sporet i sluttstykket) som jekker ut hylsa, så det du vil oppnå vet å kutte av den ene utdragern er enten at du ikke får dratt ut hylsa, eller at den slipper FOR tidlig slik at den ikke engang blir kastet opp i kikkerten. Ikke kutt av noe... har en 452 varmint selv, og med litt lange kuler har jeg faktisk slitt med å få ut kuler av kammeret som jeg ikke har avfyrt, fordi de blir skvist inn i bommene... Du får prøve med litt tape og plast og se om du får mekket noe skrått som endrer retning, eller gjøre som meg og forhøye kolben (har 50mm åpning uansett)...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...