Jump to content

Luftrifle


multijohan

Recommended Posts

skyte elg med luftgevær er ikke noe problem,de jakter i afrika med luftgevær,og da mener jeg større ting en småfugler.

 

 

.50 luftbørse slår hardt, men den har jo kulebane som en regnbue.

Ubrukelig med mindre du står kloss på, slike kulebaner kan man ikke ha med på jakt...

Link to comment
Share on other sites

skyte elg med luftgevær er ikke noe problem,de jakter i afrika med luftgevær,og da mener jeg større ting en småfugler.

 

 

.50 luftbørse slår hardt, men den har jo kulebane som en regnbue.

Ubrukelig med mindre du står kloss på, slike kulebaner kan man ikke ha med på jakt...

 

Nåh? Folk bedriver da buejakt, håndvåpenjakt og ja.... luftvåpenjakt utaskjærs. Felles for de alle er begrensning i avstand i forhold til "vår" jakt og høyere krav til ferdighet både som jeger og skytter....

 

Kjenner man sine og verktøyets begrensning og kan avlive kjapt og uten unødig lidelse er det mye som er mulig dersom loven legger til rette for det, det gjør den ikke i dette tilfellet men det er her til vanns...

Link to comment
Share on other sites

Nei det er sant, men det fjåset de bedriver utenlands endrer ikke mine holdninger til slik "jakt".

Buejakt er noe annet, der har man mye kinetisk energi og med en pilvekt inkl jaktspiss på 350-450 grains som lager et to-tommers kutt vil jo dyret blø mye og dø raskt.

 

Men skal vi først diskutere slike ting foreslår jeg at vi hiver litt håndgranater, kaster kanskje litt kniv, og why not, en 155mm haubitsgranat lager skikkelige høl!

 

Dessverre er det mye idiotskyting rundt om, leste nylig om ei katte som hadde tretten kuler fra en .177 i hue og overlevde....Jo her har man greie på sakene!

Stein er mer humant i mange tilfeller...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...