Jump to content

Båndsliper...


Aslakhv

Recommended Posts

Hei, har sett etter ein båndsliper ei beite...

Kom akkurat inn ei ny på Jernia her nede av merke Einhell til pris 1099.

 

Er det nokon andre som har nokon erfaringar med Einhell, er det noko å ha? Anntek at det er eit billigmerke, men så er det òg billigmerke som eg kan kjøpe inn med min økonomi.

Om dykk har nokre andre maskiner dykk også har og anbefale, ver vennleg og sei i frå..!!

 

Takkar hjertelig for svar.

 

Mvh Aslak

Link to comment
Share on other sites

var jo ikke akkurat billig det da. På Auropris får du i allefall to stykker for den prisen. Jeg bruker bestandig å kjøpe slikt på sånne plasser.Fordelen er at du får en ny om den gamle streiker :D

Drev å pusset båt for to år siden, brukte da tre båndslipere før jeg var ferdig.......tror ikke dem tålte all den lakken. Men når jeg var ferdig så fikk jeg byttet inn den siste jeg kjøpte også .Da var lagrene helt gåen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tror det er en slik sliper jeg har brukt i mange år. Den var i hvert fall i den prisklassen. Smergelskiva byttet jeg ut med ei skikkelig polerskive som jeg bruker voks på for å polere eggen etter sliping. Kniver, økser, ljåer og tappjern blir rasende kvasse etter en omgang på sliperen. Ulempen er av jeg helst ville hatt sliper med motsatt rotasjonsretning av det min har, men det blir en vane det og.

Link to comment
Share on other sites

Den såg rimelig ut den PederK men har mest lyst på ein som også har slik rund slipeskive for retting av trebitar, horn osv..

Den andre på biltema såg veldig aktuell ut..!

 

Helt riktig Aslak, kjøp en med en sånn skivepusser på. Den har du mye bruk for som knivmaker.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...