Jump to content

RESULTATER WEB CUP 1. 2. 3. 4. og 5. runde 2008


jofla

Recommended Posts

Og den heldige vinner er…………………………………………………………………………………

 

”FALCONCLAV”

 

Att det var???........ :shock:

 

Dæven, jeg trodde jeg var imun mot slikt jeg 8):mrgreen:

 

En stor takk til Benkeskytterforbundet, sponsor og ikke minst Jofla for utrettelig insats i forbindelse med web cupen.

 

PM kommer i løpet av kvelden Jofla.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg klart å foreta et valg angående rifla jeg har vært så griseheldig å vinne i årets Web cup 8) . Hadde valget mellon Howa og CZ standard, fritt kaliber. Valget falt på en Howa i .233 Rem. Grunnen til valget, er at jeg har en Howa fra før som jeg er godt fornøyd med, og at jeg en stund har vurdert å gå til anskaffelse av rifle i .223.

 

Søknad ble levert Onkel Blå på fredag. Håper på hurtig behandling.

 

Så nå er jeg travelt opptatt med og surfe etter diesett og kule alternativer til .223 Koselig tidsfordriv når man har noe på vei :mrgreen:

 

Får se om jeg legger ut litt info om hvordan det går etter at jeg får den i hus, hvis det er interesse for det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da er kjøpetillatelsen for Web cup-rifla i boks. Kom desverre dagen etter jeg reiste på sjøen. Så jeg får ikke denne i hus før tidligst på nyåret. Men den som venter på noe godt osv..... må se å bestille dier, og et lite utvalg av kuler og hylser slik at dette ligger klart til jeg kommer hjem. Gleder meg allerede :mrgreen:8):mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
RETNINGSLINJER FOR WEB CUP 2008.

 

Det vil bli skutt i 4 klasser som tidligere.:

BR-50. (.22lr). Skytes med fritt våpen, fri kikkert og fri vekt.

Jegerklasse. Skytes med godkjent storvilt kaliber. Dvs. våpen med minimum kaliber 6,5mm, og som kan benytte ammunisjon med godkjent anslags energikrav for jakt på elg, hjort og villrein. Kikkersikte med maks. 12 ganger forstørrelse. Vekt som ikke oversiger 4,5 kg. inklusiv siktemidlerSporterklassen. Her er det fritt kaliber, fri vekt, fri kikkert. Fungerende magasin og sikring. Avtrekksvekt minst 500 g. BR-klassen. (Benchrest) Internasjonale regler følges, LV & HV i samme klasse. Avstand.BR-50(.22lr) skytes på 50m.De øvrige klasser skytes på 100 meter.Gå inn på: http://www.nbsf.no/links.php?lng=no&pg=&id=6 og last ned skiver her:Se også Testskiver.Alle resultater vil bli publisert på NBSF`s hjemmesider, eventuelt også her inne på ”Kammeret.no”. Legg gjerne ut bilder med tekst og omtale av avviklingen av Cup skytingen.Man kan delta i alle 4 klasser. Sørg bare for at de enkelte skiver merkes godt med hvilken klasse det er skutt i – og hvilke kaliber som er brukt.

 

Cup regler.1. Konkurransen er åpen for alle. Alle NBSF`s betalende medlemmer skyter Cupen gratis.For å delta i Cupen må startkontingent på kr. 250,- være registrert innbetalt til Norges Benkeskytterforbund før event. resultater blir offentliggjort.(NBSF konto: 6205 05 19185)

 

2. Innbetaling må merkes med : NAVN, Adresse. (event. ”Nickname”) og ”Web Cup 2008” Send også påmeldingen direkte til meg på PM. eller på: j-flat@online.no

slik at jeg kan få regisrert dette så tidlig som mulig.

Skivene sendes til:Norges Benkeskytterforbund. Postboks 551.2057 ALGARHEIM

 

3. Alle deltagere i Cupen vil - når deres innbetaling er registrert hos NBSF – få tildelt et ”Startnummer”.Dette ”Startnummeret” er med i loddtrekningen av en ”Ekstrapremie” som foretas når Cupen er avsluttet i september. Forutsetningen for å bli med i trekningen er at det er registrert 3 tellende resultater i løpet av sesongen – av fem mulige.

 

4. Uhildet person må være til stede på banen når tellende serier avvikles/skytes for å kunne rapporteres inn. Vedkommende skal bekrefte at korrekte serier sendes inn.

 

5. Offisielle benkeskytterskiver anbefales, men i mangel av disse kan det anvendes liknende blinker/skiver. Du kan hente ned skiver fra nettet . Se annet sted under innformasjon.

 

6. Blinkene skrives ut fra skriver i A4 format og kan klebes/limes på en stivere/tykkere kartong eller lign. (For å slippe at papiret ”fliser” seg opp)

 

7. Skyteavstand er 50 meter for BR-50 (kal. 22), og 100 meter for de øvrige klasser. For Jeger- og Sporter klassene kan brukes 200 meterskiver, og for BR-klassen brukes 100 meter skiven. Andre skivetyper kan brukes om det er enklere.

 

8. Det er ikke behov for å sende inn hele skiva. Klipp ut eks. i ca. A4 størrelse der 5-skudds gruppen ligger godt innenfor - slik at det enkelt kan måles senteravstand mellom de kulehull som sitter lengst fra hverandre i gruppa. Husk bare å få signert/datert på den respektive skiva.

 

9. Er det for liten plass til de øvrige opplysninger - hvilke våpenklasse det er skutt i, våpentype/vekt, kaliber, kikkertforstørrelse. – legg ved et ekstra skriv (med dato/signering)

 

10. Skytingen skal skje ”utendørs” og omfatte tre serier hver på 5 skudd. Om det skytes flere serier – er det kun de tre første seriene som er tellende.

 

11. Treffbildene måles med skyvelære og angis i millimeter. Gruppene blir kontrollmålt av en person i NBSF`s styre – iht. gjeldende regler for kontrollmåling. Gruppestørrelse angis i millimeter med to desimalers nøyaktighet. Alle innsendte skiver bil bli oppbevart til Cupen er avsluttet.

 

12. Web cupen avvikles i følgende perioder: • Periode 1: 1 mai – 31 mai. • Periode 2: 1 juni – 30 juni. • Periode 3: 1 juli – 31 juli. • Periode 4: 1 august – 31 august. • Periode 5: 1 september – 30 september.

 

13. Resultatene må – får å telle i cupen – være NBSF i hende senest 1 uke etter gjeldene Cup periode.

 

14. Vinner av Cupen i de respektive våpenklasser er den som har det minste gjennomsnitt på tre registrerte resulter i løpet av sesongen (av fem mulige)

 

LYKKE TIL MED ÅRETS CUP.John Flatby.Leder/NBSF20.04.08

 

Var det denne du var ute etter?

Nå er hjemmesiden til NBSF nede for øyeblikket desverre

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...