Jump to content

Ny Ruger 10/22VLEH Tactical


westernhester

Recommended Posts

Fin den der :)

Jeg hadde for noen år siden en 10/22 med en del ekstra montert. (Bla: Volquarsten avtrekk, kan anbefales)

Denne var heldempet av ALM. Er ikke sikker på om de selger slike dempere nå, de venter vell på en rettsak om disse.

Skulle jeg kjøpe meg ny 22LR i dag hadde jeg nok gått for A-Tec sin CMM-4 Rimfire demper. Denne får du ekstra moduler til om det er ønskelig.

 

Ellers så kan jeg anbefale å holde magasinene rene og bruke ammo med minst mulig voks på kulene for og få best mulig funksjonering ved omlading. Stram gjerne magasinfjæren et hakk eller to ekstra om du får problemer. Jeg hadde lite problemer med ButlerCreek sine steel lips 10/22 magasiner kombinert med hurtig laderen deres.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har tidligere hatt 10/22 Target som ble solgt for en tid tilbake i et øyeblikk av total og akutt sinnslidelse - savner den fælt.

 

Etter at Tactical kom i hyllene - kan det faktisk hende det blir en slik istedet for en ny Target. Med en stor Hogan magnum demper på er den knalltøff og appellerer stort til guttegenet som synes det er artig med "tøffe" leketøy :oops:

 

Når prisen også er som en Target vet jeg hva jeg kommer til å ende opp med i løpet av sommeren :D

Link to comment
Share on other sites

Regner med at om du ringer importøren og spørrer så får du svar.

Våpensøylen i Bergen er vell offisiel importør av Ruger.

 

Kan vell godt hennde noen andre har den til en billigere penge om mann leter. (uten at jeg vet om søylen har den inne)

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Har planer om å kjøpe meg en salong iløpet av sommern når jeg ha fått jobba litt.. Er bare så i tvil om jeg vil ha halvauto eller bolt.. Falt litt for 10/22 tactical men synes prisen er litt stiv.. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

har selv en bolt og ikke angret på det. selv om sikkert halvauto er mer morro å plaffe med, så er det førsteskuddet som gjelder på jakt, og skal du ha en ordentlig presis ruger så kommer du til å sitte igjen med orginal låsekasse og resten nytt... Hadde 10/22ene kommet perfekt fra fabrikk hadde det ikke vært et så SYKT stort market for oppgraderinger. Men den er helt sikkert fantastisk morsom å skyte med, og du kommer til å kose deg med å oppgradere den etterhvert...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har en 10/22 Target.. helt suverent våpen.. og presis. skyter hull i hull på 60m, ikke skutt no særlig på annet hold, høres ut som luftgevær med A-tec demper og sub-sonic :) eneste er at rengjøringen er tungvint.. nå gadd ikke jeg rense før etter 1000 skudd da.. :P men, positive var fortsatt like presis etter 1000 skudd og :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...