Jump to content

Kjøpe brukt Beretta Silver Pigeon?


davidgilmour

Recommended Posts

Hei - lurer på å kjøpe en Beretta Silver Pigeon 2000-modell med koffert til kr. 11 000 fra en venn av en venn.

Hagla har ca 2000 skudd på samvittigheten, men her ikke noe slark av noe slag eller skader.

 

Alternativet vil være å kjøpe en ny Lanber-hagle til 10500 kr.

 

Hva ville dere gjort? Og kommer jeg til å ha hagle i mange år om jeg kjøper Berettaen med forbehold om at jeg vedlikeholder den godt, eller vil det typisk

komme dyre reparasjoner på grunnlag av bruken?

 

 

Alle svar taes imot med takk.

 

-Christian

Link to comment
Share on other sites

Hei, trur nok ikkje du trenger bekymre deg for reperasjoner på hagla ennå, 2000 skudd med ei beretta er vel som en dråpe i havet. Har ei scirocco hagle som eg kjøpte når eg ble komfirmert, (13 år siden) som er skutt ca 50-60 tusen skudd med, og har aldri lagt ut ei krone på reperasjon:) Så med kvaliteten Beretta er kjent for er nok ikke det no problem.

Men den er jo 11 år gammel da, så det kan jo være slitasje på kolbe og div, men det har du vel sett etter:)

Vurderer og kjøpe ei sjøl og for tiden!

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode svar - har hørt at Berettaer er evighetsmaskiner, så jeg skal prøve å prute den nedpå 10 000 - får jeg den for det blir jeg fornøyd, hvis ikke så får impulsiviteten bestemme hva resultatet blir.

Har skutt med en nyere SP og den passet meg bra - satser på at de ikke har gjort så veldig mye med stokken de siste 10 årene?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...