Jump to content

Kvalitet på ATV


sako75

Recommended Posts

Ønsker å kjøpe meg en firehjuling 4x4 og lurer på innspill på kvalitet.

 

Det er uaktuelt med kinagreier da jeg ikke er så god til å skru... Tenker Polaris, Honda, Arctic-Cat og liknende.

 

Hvordan er kvaliteten på Arctic Cat forresten? Noen erfaringer?

 

Skal brukes til å dra ut storvilt av skogen, og noe enkel utkjøring av ved med atv tømmerhenger.

Link to comment
Share on other sites

På jobben har jeg brukt forskjellige Polaris, Arctic-Cat, CANAM og Yamaha. ATV'ene jeg har benyttet er i størrelse 500 - 800.

 

Jeg er ikke så imponert over Arctic Cat'ens holdbarhet -vi har skiftet utrolig mye foringer og annet - og jeg er heller ikke imponert over servicenivået når man ringer og trenger deler..

 

Polaris er ok/bra, men ikke like god framkommelighet som Yamaha, det virker som Polarisen er noe kraftigere bygd.

 

Canam har jeg lite erfaring med men de mangler også Yamahaens gode firehjulsdrift, men sikkert en grei sykkel om man holder seg unna grove steinurer og dype myrer.

 

Yamaha har vel de syklene som jeg mener har best framkommelighet, men sjekk etter brudd i ramma... ellers ganske enkle og slitesterke.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til å gå mot en litt eldre Polaris, 12-13 år gammel. Får den billig pga defekt firehjulstrekk. Skal se på den, og håper det er noe som kan la seg fikse til en ok pris.

 

Noen som vet om dette er en svakhet med Polarisene? Tror det er en 500.

Link to comment
Share on other sites

hei.

 

Pappa har en polaris 500cc 6x6, drøyter snø, drar telefonstolper/høyspent stolper lett som ingenting...

 

hadde jeg vert deg hadde jeg gått for 6 x 6... det er STOR forskjell på 4x4 en 6x6... da har du noe som ikke stopper....

den har også et "lasteplan", med tipp bakpå.

 

minuset er at det er litt større svingradius en 4x4...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...